Aston Martin nu ascunde faptul că proprietarul echipei, Lawrence Stroll, este nemulțumit de forma recentă a echipei, care a înregistrat un regres semnificativ în a doua jumătate a sezonului.
Discuțiile despre declinul de la Aston Martin, în acest stadiu al sezonului 2023, nu sunt o noutate. Echipa britanică trece prin una dintre cele mai mari regresii din istoria recentă a F1, cu AMR23. După un start fulminant, echipa a ajuns la „coada plutonului”.
Primele semne ale declinului au fost la Silverstone și în Ungaria – două weekenduri în care echipa a avut un ritm dezamăgitor. Pe baza caracteristicilor inițiale și a punctelor forte ale AMR23, acest declin a fost greu de explicat.
În afară de un remarcabil loc 2 obținut de Fernando Alonso la Zandvoort, rezultatele au continuat să se înrăutățească. Semnalul de alarmă a crescut și mai tare weekendul trecut în Mexic, unde (în ciuda celor 3 sesiuni de antrenamente libere) echipa nu a putut „debloca” ultimele actualizări ale AMR23-ului
Cu doar trei etape rămase din acest sezon, există îngrijorări din ce în ce mai mari cu privire la faptul că, Aston Martin nu va fi în măsură să își revină pentru 2024.
Frustrare în cadrul echipei
După un weekend dezamăgitor în Mexico City, Mike Krack, directorul echipei, a descris starea de spirit din cadrul grupării britanice:
„Lawrence nu este fericit, dar nici noi nu suntem așa. Nimeni nu este fericit”, a declarat el presei.
„Dacă ai un început de sezon atât de bun și îți pierzi competitivitatea, nimeni nu poate fi mulțumit. Dar nu avem nevoie ca [Lawrence Stroll] să ne spună asta.
„Suntem o echipă puternică și trebuie să lucrăm în mod cooperant și deschis pentru a ieși din această situație”.
În ultimele zile, au circulat o serie de zvonuri referitoare la Aston Martin și Fernando Alonso. Deși speculațiile de pe rețelele de socializare sunt aproape în totalitate lipsite de fundament, aceste speculații au venit pe fondul ultimelor rezultate ale celor de la Aston Martin.
Formula 1, ca majoritatea sporturilor, cere rezultate consistente. Un eșec în menținerea unei performanțe ridicate va fi analizat și discutat (pe bună dreptate). În ceea ce privește echipa din Silverstone, este de înțeles că există multe îndoieli cu privire la forma lor actuală.
Mike Krack trebuie să se asigure că echipa sa își revine. Astfel, dacă acest lucru nu se va întâmpla, Aston Martin va avea de suferit consecințele unor sezoane dezastruoase, până la schimbarea regulamentului (din 2026).