Știri Formula1: Monopostul Ferrari 676 respectă limita de greutate impusă de către FIA.

Distribuie articolul:

Staff-ul tehnic condus de Enrico Cardile și -a îndeplinit unul dintre obiectivele legate de noul proiect: monopostul roșu care va fi prezentat la Fiorano, pe 13 februarie, va fi primul monopost al „Căluțului cabrat” care va fi construit la limita de greutate a regulamentului (798 kg), deoarece mașina de anul trecut (SF23) a fost cu 6 kg peste limită. Acest lucru va influența modul în care funcționează întregul monopost. Totuși, caroseria, transmisia, și bateria vor avea cel mai mult de câștigat.

În ultimă perioadă (în presă și pe rețelele sociale), Ferrari a fost „victima” unor avalanșe de știri, zvonuri sau bârfe, care nu au fost neapărat conforme cu realitatea.

În 2023, Ferrari nu a avut nici o șansă în duelul cu Red Bull. Superioritatea echipei austriece a fost uluitoare: 21 de victorii, din 22 de curse. Prin urmare, cel puțin teoretic, Verstappen are cele mai mari șanse la titlul din 2024.

Deocamdată, la Maranello, un obiectiv ar fi fost atins: nu este vorba despre indicatorul de performanță, deoarece echipa italiană (în pofida rezultatelor obținute în simulator și în tunelul de vânt), nu știe nivelul de performanță actual al adversarilor (pentru a putea face o analiză corectă).

Totuși, se așteaptă ca Ferrari 676 să se situeze sub limita minimă de greutate, pentru prima dată de când au fost adoptate reglementările privitoare la monoposturile cu efect de sol. Spre deosebire de sezonul 2023, aceasta veste este una bună. Anul trecut, SF-23 a început sezonul cu aproximativ 6 kg mai mult, decât cele 798 kg stabilite de regulamentul tehnic al FIA.

Prin urmare, un monopost mai „slab” va reprezenta un salt important din punct de vedere al performanței. Astfel, caroseria este mai ușoară, cutia de viteză este mai îngustă, pentru a favoriza un difuzor mai mare. S-a lucrat și la sitemul hibrid, bateria fiind mai aproape de greutatea minimă.

Știm că 10 kilograme, în F1, valorează aproximativ trei zecimi de secundă pe tur (pe un circuit precum cel de la Barcelona), așa că, numai intervenția asupra greutății ar trebui să valoreze mai mult de o zecime și jumătate în timpul pe tur.

Efectul benefic nu ar trebui să se limiteze doar la performanța pură, ci și la protecția pneurilor Pirelli, un alt domeniu de dezvoltare la care s-a lucrat din greu la Maranello.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *