Pentru Red Bull, o mare parte din motivația de a-l păstra pe Sergio Perez este financiară. Strict pe baza performanțelor, s-ar putea argumenta că nu merită să își păstreze locul în echipă.
Înainte de Marele Premiu de la Las Vegas din weekendul viitor, Perez ocupă locul opt în clasament – cea mai joasă poziție dintre toți piloții echipelor de top. Totuși, ceea ce iese cu adevărat în evidență este diferența față de Max Verstappen.
După victoria remarcabilă a lui Verstappen în Sao Paulo, diferența a crescut la incredibila valoare de 242 de puncte. Anul trecut, aceasta a atins un record de 290 de puncte, iar anul acesta ar putea fi chiar și mai mare.
Au existat îngrijorări că Verstappen ar putea avea de suferit fără sprijinul coechipierului său într-o luptă împotriva lui Lando Norris, care concurează alături de formidabilul Oscar Piastri. Din fericire pentru Red Bull, olandezul a depășit cu ușurință această posibilă problemă și ar putea să-și asigure titlul cu două curse înainte de finalul sezonului.
Cu toate acestea, Perez a afectat în mod evident Red Bull în clasamentul constructorilor. Cu un deficit de 49 de puncte față de McLaren, echipa pare pregătită să cedeze titlul și, mai grav, să termine în urma celor de la Ferrari.
Dar, deși argumentul pentru o schimbare este convingător pe această bază, Perez cere 15,7 milioane de lire pentru a pleca. În plus, echipa ar pierde o serie de stimulente comerciale legate de cei 34 de ani ai pilotului.
Red Bull a primit mai mult de 100 de milioane de lire sterline de la Telmex de când Sergio Perez s-a alăturat echipei în 2021.
Încă din primele zile ale carierei sale de pilot, Perez a fost susținut de gigantul mexican de telecomunicații Telmex. Când Red Bull l-a semnat la sfârșitul anului 2020, după ce Racing Point l-a eliberat în favoarea lui Sebastian Vettel, echipa a profitat de pe urma acestei relații.
Potrivit unui raport al publicației braziliene Grande Premio, Telmex a investit 130 de milioane de dolari în echipă de la sosirea lui Perez. Aceasta reprezintă echivalentul a aproximativ 103 milioane de lire sterline.
Logourile subsidiarelor Telmex, precum Telcel și Claro, apar pe casca lui Perez și pe livry-ul Red Bull. De asemenea, el are parteneriate cu Disney, care a produs un documentar despre sezonul său din 2023, și cu KitKat, care tocmai a devenit batonul de ciocolată oficial al Formula 1.
O echipă precum Red Bull este suficient de bogată pentru a lua decizii legate de personal pe baza meritelor. Însă raportul indică faptul că sponsorii lui Perez au un „impact uriaș”.
Cum se compară veniturile din sponsorizări ale lui Sergio Perez cu premiile în bani din Campionatul Constructorilor
Există un cost financiar asociat cu păstrarea lui Perez, chiar și dincolo de salariul său. Perez conduce în acest an în ceea ce privește pagubele cauzate de accidente, iar, deși ar considera acest lucru o excepție, obișnuința sa de a se califica în mijlocul grilei crește riscurile.
Mai mult, Red Bull ar putea pierde bani din premiile pentru constructori. Având în vedere că peisajul competițional va fi similar și anul viitor, este greu de imaginat că vor termina mai sus de locul trei, cu excepția cazului în care Perez face un progres semnificativ.
Conform descoperirilor făcute de Autosport, există o diferență de 14 milioane de lire sterline între locul întâi și locul trei în clasamentul constructorilor. Dar, de asemenea, cifrele de mai sus pun investiția uriașă a Telmex într-un context favorabil.
Desigur, un posibil înlocuitor ar putea aduce și el bani. Sponsorii lui Franco Colapinto vor plăti 42 de milioane de lire sterline pentru a-i asigura un loc în 2025, ceea ce face ca pilotul Williams să fie și mai tentant pentru echipele din Formula 1.