Confruntarea dintre Max Verstappen și oficialii FIA continuă, iar de această dată, Charles Leclerc este prins la mijloc. Olandezul nu a apreciat tratamentul primit în Mexic și nici comentariile unor analiști de televiziune de renume, în special atacul dur al lui Damon Hill. Liderul campionatului a explicat că în paddock persistă încă o anumită părtinire și că știe exact în cine nu poate avea încredere.
Finalul sezonului se apropie cu pași repezi, iar tensiunile sunt la cote maxime. Red Bull și McLaren sunt principalii rivali în acest captivant sezon de Formula 1 din 2024, în timp ce Ferrari devine tot mai des o a treia forță incomodă. În vreme ce echipa din Maranello primește simpatie atât din partea celor de la Woking, cât și de la Brackley, cei de la Milton Keynes ajung să fie considerați ‘antagoniștii’ — cel puțin în termeni sportivi.”
Comportamentul lui Max Verstappen pe circuit nu face decât să întărească această percepție: chiar și în Mexic, olandezul părea concentrat exclusiv pe o apărare feroce împotriva lui Lando Norris. Manevrele sale agresive au depășit limitele regulamentului, stârnind nemulțumirea multor analiști și foști piloți de F1.
Replica lui Max Verstappen: Care este, de fapt, „problema lui Leclerc”?”
Într-un interviu acordat publicației De Telegraaf, apropiată echipei austriece, cuvintele lui Max Verstappen au fost departe de a fi conciliatoare: „Am mai auzit asta de-a lungul carierei [că ar trebui să-mi schimb comportamentul pe circuit], dar acesta este al zecelea meu sezon în Formula 1 — cred că știu ce fac. Îmi urmez propriul drum și sunt campion mondial de trei ori”, a subliniat el.
Olandezul a trecut apoi la atac, reiterându-și opinia că unii oficiali manifestă părtinire în deciziile lor: „Unii oameni au o oarecare prejudecată. E în regulă, nu e problema mea; știu cine sunt aceștia.”
„Trebuie să am grijă să nu înjur, altfel s-ar putea să fiu din nou sancționat. Deși se pare că asta se aplică doar în cazul meu: după cursa din Mexic, am auzit și pe altcineva înjurând.” Această aluzie subtilă a fost, cel mai probabil, îndreptată către Charles Leclerc sau către oficialii care, weekendul trecut, au ales să ignore folosirea unui „cuvânt interzis” de către monegasc în conferința de presă (pentru care pilotul Ferrari și-a cerut scuze prompt).