Toprak Razgatlioglu scrie noi pagini de istorie după tripla din Portugalia

Distribuie articolul:

Toprak Razgatlioglu a stabilit un nou record de victorii consecutive: 13 (sau 12+1, dacă sunteți fani Angel Nieto), la finalul etapei care s-a desfășurat la Portimao.

Cursa de superpole

Din nou, Danilo Petrucci și Alex Lowes au avut o plecare mai bună decât Razgatlioglu, și asta era ordinea podiumului la finele primului tur. Trio-ului fruntas li s-au mai alăturat și Mickey van der Mark, Nicolo Bulega și Jonny Rea, dar odată ce Razgatlioglu a ajuns la conducere, la intrarea în al 2-lea tur, nimeni nu l-a mai putut prinde pe turc. Și uite așa, pilotul BMW devine primul din istoria mondialului de Superbike care ajunge la 12 victorii consecutive.

Celelalte două locuri pe podium nu erau însă deloc stabilite, dându-se lupte la baionetă între Petrucci, Lowes, și van der Mark. La întrarea în turul 9, Lowes a incercat să treacă de Petrucci, dar manevra n-a fost un succes și asta i-a permis lui van der Mark să aducă ambele motociclete de uzina BMW pe podium. Pilotul Kawasaki a stricat însă bucuria echipei lui Shaun Muir, revenind pe locul 3 în virajul 8 al ultimului tur, permițându-i lui Petrucci să obțină un nou loc 2 în acest sezon.

Era cât pe aici ca van der Mark să realizeze una din depășirile sezonului, când era la exteriorul lui Lowes la ieșirea din ultimul viraj al ultimului tur și a avut o tracțiune mai bună decât pilotul Kawasaki, însă olandezul n-a putut fructifica acest avantaj, ratând astfel podiumul și plasarea în prima linie pentru manșa secundă, pentru doar 21 de miimi.

Bătăliile acerbe din față i-au permis lui Bulega să se apropie de acest trio, însă campionul mondial în exerctiu la Supersport a fost mai mult martor la acest spectacol. Din spate venea și coechipierul său, Alvaro Bautista, care a plătit din nou tribut unui start slab, dar nu la fel de rău ca cel de sâmbătă. Cu toate astea, nu s-au mai produs modificari în zona asta, iar echipa de uzina Ducati aduce cei 2 piloți pe locurile 5 și 6.

Rea nu s-a mai luptat cu probleme tehnice, ca în prima manșă, dar fiind depasit rând pe rând de Bautista, apoi în mod agresiv de Andrea Iannone și Xavi Vierge, pilotul Yamaha a ajuns până pe 10, inclusiv în urma lui Dominique Aegerter. Ghinionul lui Rea a fost că locul 10 în manșa de superpole, unde a și terminat de altfel, este prima poziție în afara punctelor.

Manșa secundă

Prima parte a acestei curse a fost din nou spectaculoasă, având numai puțin de 7 piloți implicați în lupte directe: Razgatlioglu, van der Mark, Lowes, Iannone, Petrucci, Bulega și Bautista. Dintre toți aceștia, Iannone și Bulega au fost singurii care n-au apucat să preia conducerea cursei, chiar și pentru doar câteva viraje. Aici au contat și unele greșeli pe care le-a facut Razgatlioglu, a cărui cursă a devenit mai dificilă după ce un contact cu Lowes pe linia de start-sosire la intrarea în turul 6 l-a lasat fără o aripioară din față.

Cu toate astea, după ce a urcat la conducere în acel tur, turcul a reușit să pună o distanță de peste o secunda față de rivali. Ritmul lui Bautista a fost însă destul de bun și în această manșă, reușind să ajungă până pe 2 până la jumatatea cursei și să se distanțeze de rivali. Ba chiar cu 6 tururi înainte de final, ibericul a topit ecartul față de Razgatlioglu și a părut că vom avea un nou episod al duelului dintre cei 2 titani.

În turul următor, Bautista a și trecut la conducerea cursei, iar bătălia dintre el și Razgatlioglu a și continuat pana în virajul 5, unde turcul a revenit în frunte. Din păcate, fix în acel viraj, pilotul Ducati a pierdut fața, fără să fie vreun contact între el și pilotul BMW. A reușit să revină în cursă Bautista, dar a terminat în afara punctelor, iar asta îi reduce considerabil șansele la al 3-lea titlu mondial în WorldSBK.

Cand un Ducati “dispare”, altul își face apariția. Bulega era pe locul 3 în momentul în care Bautista a căzut, iar greseala coechipierului său, și ceva resurse păstrate pentru final, i-au permis să se apropie de Razgatlioglu și să pună la îndoială o nouă victorie a turcului. Cu toate astea, celălalt pilot de uzina Ducati n-a reușit să treacă de pilotul BMW, însă a reușit cea mai bună cursă dintr-un weekend relativ dificil pentru el.

Astfel, seria victoriilor lui Razgatlioglu continuă, oferindu-ne și cea mai mică diferență la sosire dintre invingator și locul 2 din acest sezon: 35 de miimi. Sezonul bun al lui Lowes continuă, cu un nou podium într-o rundă unde a avut o nouă prestație foarte bună per total. Un alt weekend dificil pentru Rea s-a terminat de data asta într-o notă pozitivă, multiplul campion mondial ajungând la final pe locul 6, într-o cursă mai degraba cuminte, unde lucrurile au mers decent de data asta.

Acțiunea din WorldSBK va continua peste aproximativ o lună, acasă la amicul nostru, Tavi Tamas. Pardon, am vrut să zic în Franta, la Magny-Cours, dar asta e o greșeală intenționată. Însă pentru Razgatlioglu, acest circuit este un teren magic, obținând aici primele sale victorii în WorldSBK, și unde în general s-a simtit foarte bine. Va reuși să extindă turcul seria de victorii consecutive, și așa colosală așa cum e ea?
Oare la finalul rundei respective, pilotul BMW va avea mai mult de o unghie pe titlul mondial din acest sezon? Sau vor reusi piloții Ducati, Alex Lowes, sau poate chiar piloții Yamaha să dea o replică grea? Răspunsul îl vom afla în weekend-ul 6-8 septembrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *