You are currently viewing WRC : Sebastien Ogier, „Decarul” de la Monte Carlo

WRC : Sebastien Ogier, „Decarul” de la Monte Carlo

Sebastien Ogier (Toyota Gazoo Racing WRT) a obținut a 10-a victorie la Monte Carlo, un record, după ce și-a ținut nervii tari într-un final dramatic al etapei de deschidere a sezonului Campionatului Mondial de Raliuri.

Ogier și copilotul Vincent Landais au păstrat controlul în ultima etapă și au obținut o victorie memorabilă cu 18,4s în fața coechipierului său de la Toyota, Elfyn Evans, iar Adrien Fourmaux, noul pilot Hyundai, a ocupat, în premieră, ultima treaptă a podiumului [+25,9s], la debut, după transferul de la Ford M-Sport.

Ogier, de opt ori campion mondial, a dominat raliul, dar nu a fost lipsit de câteva momente nebunești, deoarece WRC a reintrodus mașinile Rally1 non-hibride, iar acum piloții au concurat pe pneuri Hankook, fiind cele folosite din acest sezon pe mașinile ce participă în etapele de campionat mondial.

Joi

Sebastien Ogier i-a cedat lui Thierry Neuville de la Hyundai șefia Raliului Monte Carlo, după o mică greșeală în ultimul stage a nopții inaugurale a Campionatului Mondial de Raliuri 2025.

Sursă Foto – Automobile Club de Monaco

Mașinile Rally1, fără propulsie hibridă, și pneurile Hankook au creat o mulțime de necunoscute în pregătirea evenimentului, însă imaginea familiară a lui Ogier, câștigător de nouă ori la Monte Carlo (9 în WRC și 1 în IRC în 2009), în fruntea timpilor a dominat cea mai mare parte a nopții de joi.

Cu toate acestea, după ce a câștigat primele două stage-uri de noapte, un moment nebun în etapa a treia i-a oferit campionului mondial în exercițiu Neuville un avans de două secunde față de Elfyn Evans de la Toyota, în timp ce Ogier a coborât pe locul al treilea [+12.8s].

Sursă Foto – Motor 1

Dublul campion mondial Kalle Rovanpera a trecut printr-o noapte dificilă și ocupa locul șase [+43,9s], în spatele duo-ului Hyundai Ott Tanak [+27,0s] și a noului pilot Hyundai Adrien Fourmaux [+30,0s]. Gregoire Munster de la M-Sport-Ford [48.2s], duo-ul Toyota Takamoto Katsuta [+53.3] și Sami Pajairi [+2m24.4s] și Nikolay Gryazin de la Rally2 au completat top 10-ul.

Vineri

Sebastien Ogier a profitat de o greșeală a coechipierului său de la Toyota, Elfyn Evans, pentru a încheia o zi de vineri plină de evenimente în fruntea etapei de deschidere a Campionatului Mondial de Raliuri de la Monte Carlo.

Octuplul campion mondial a început ziua pe locul trei, după ce o greșeală comisă joi seară l-a costat șefia raliului. Însă o evoluție puternică în cele cinci probe speciale parcurse vineri i-a adus lui Ogier un avans de 12,6s față de Evans, care a regretat o eroare în etapa a opta.

Adrien Fourmaux, noul pilot Hyundai, a încheiat ziua, care a inclus prima sa victorie de probă specială pentru noua sa echipă, pe locul al treilea, la 1,6s în spatele lui Evans.

Sursă Foto – Auto Hebdo

Dublul campion mondial Kalle Rovanpera a câștigat a patra probă specială, dar a avut mari dificultăți în a găsi punctul optim pentru noile pneuri Hankook. Finlandezul va ajunge sâmbătă pe locul patru [+38,5s], în fața lui Ott Tanak de la Hyundai [+47,3s] și a lui Gregoire Munster de la M-Sport-Ford [+1m33,7s].

Duo-ul Toyota Takamoto Katsuta și Sami Pajari au ocupat locurile șapte și opt, în timp ce campionul mondial Thierry Neuville și liderul din Rally2 Nikolay Gryazin au completat top 10. Debutantul în Rally1 Josh McErlean a supraviețuit zilei și ocupa locul 12.

Sursă Foto – The Irish Times

Drama s-a derulat, însă, mai devreme în cursul zilei, când Neuville, care se afla pe locul doi și la 0,8s în spatele lui Evans, a avut probleme. Proba specială s-a desfășurat în condiții uscate, deși echipajele s-au confruntat cu porțiuni cu gheață.

Campionul mondial nu a reușit să-și oprească i20 N înainte de-un viraj strâns la dreapta, ceea ce a dus la o ieșire în șanț. Neuville a reușit să recupereze fără să piardă prea mult timp, dar cu roata din spate stânga târâtă în urma sa.

Câteva momente mai târziu, Tanak a avut parte de un moment nebunesc, intrând într-un șanț, ceea ce a dus la pierderea de către campionul mondial din 2019 a hayonului mașinii sale i20 N.

Sâmbătă

Sebastien Ogier avea 20.3s după penultima zi a etapei deschiderii sezonului Campionatului Mondial de Raliuri la Monte Carlo, după o după-amiază de sâmbătă dominată de Ott Tanak de la Hyundai.

Pilotul Toyota a reușit să își extindă avantajul printr-o a doua trecere a etapelor de dimineață care au devenit pline de noroi. Octuplul campion mondial nu a făcut nicio greșeală pentru a se asigura că urmărirea celei de-a 10-a victorii la Monte Carlo rămâne pe drumul cel bun.

Sursă Foto – Toyota GR

În spate, lupta pentru locurile de pe podium a devenit o luptă în trei între Elfyn Evans, al doilea, Adrien Fourmaux, al treilea, și un Tanak inspirat. Doar 6,7s au despărțit trio-ul, după ce Tanak a obținut o victorie clară în una din probele speciale de după-amiază.

Schimbările făcute în timpul pauzei de service de la prânz au părut să funcționeze de minune pentru Tanak la începutul după-amiezii.

Sursă Foto – The Rally Factory

Dublul campion mondial Kalle Rovanpera a continuat să se chinuie, încheind ziua pe locul cinci [55.0s] în spatele lui Ogier. Takamoto Katsuta [+1m43.7s], Sami Pajari [+4m09.9s], campionul mondial Thierry Neuville [5m17.5s], Josh McErlean [+8m25.4s] și liderul Rally2 Nikolay Gryazin [+8,33.0s] au completat top 10-ul.

Duminică

La volanul unei Toyota GR Yaris Rally1, Ogier și-a asigurat victoria cu o diferență de 18,5 secunde față de coechipierul său Elfyn Evans, după o ultimă zi plină de emoții prin Alpii francezi.

Evans a fost presat de Adrien Fourmaux, debutant la Hyundai, dar l-a învins pe francez în Wolf Power Stage și s-a menținut pe locul doi.

Sursă Foto – Sports Auto Moto

Kalle Rovanpera, care a revenit cu normă întreagă în WRC, s-a adaptat greu la pneurile supersoft de la Hankook, recunoscând că trebuie să își schimbe stilul de condus. A rămas blocat pe locul cinci pentru cea mai mare parte a etapei, dar a reușit să obțină locul patru [+54.3s] de la Ott Tanak de la Hyundai datorită unei alegeri inteligente a pneurilor pentru ultima etapă.

Tanak a fost nevoit să se mulțumească cu locul cinci [+58,9s], după ce a intrat în cursa pentru victorie după ce a trecut cu brio de etapele de după-amiază de sâmbătă.

Campionul mondial în exercițiu Thierry Neuville a avut parte de un start dificil în apărarea titlului, terminând un raliu plin de evenimente pe locul șase [+5m44.2s].

Sursă Foto – Motorcycle Sports

Neuville a ocupat poziția a opta înainte de ultimele trei etape de duminică, dar a urcat pe locul șase după ce Takamoto Katsuta și Sami Pajari de la Toyota au avut probleme în etapa 16.

Clasamentul Final – Prin eWRC:

Sursă Thumbnail – Barons

Surse Inspiratie (pe lângă vizionare personală) – Motorsport, Autosport

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns