În mai puțin de doi ani, echipa Alpine a suferit o schimbare radicală. Piloți, directori de echipă și directori tehnici se numără printre plecările notabile ale grupării din Enstone. Alegerea Alpine de a nu mai utiliza motoare Renault începând cu 2026, este o altă schimbare cheie – care a fost justificată în principal de factori economici.
Aspectele financiare au jucat un rol decisiv în încheierea parteneriatului Renault F1 cu Alpine
Timp de mulți ani, a existat un optimism uriaș în jurul proiectului Renault /Alpine. Chiar și piloți de renume precum Daniel Ricciardo și Fernando Alonso au fost implicați în acest proiect.
Cu toate acestea, în ultimii doi ani, Alpine a coborât vertiginos în ierarhie. După ce a terminat sezonul 2022 pe locul 4, Alpine ocupă acum locul 9 în clasament și se luptă să termine în zona locului 10.
În încercarea de a rezolva problemele existente, au fost luate în considerare multe schimbări. Trei directori de echipă au fost la cârma echipei Alpine în ultimele douăsprezece luni – acesta fiind poate cel mai evident exemplu al instabilității lor.
Cel mai recent, Alpine a ajuns la concluzia că nu se mai merită să continue cu motoarele Renault.
Alpine recunoaște că a pierdut sponsori din cauza performanțelor slabe
Vorbind pentru L’equipe, Luca de Meo, directorul general al Renault, a explicat că considerentele financiare au influențat puternic această decizie:
„Fanii – cu excepția adevăraților entuziaști, sunt de acord – că sponsorii vin pentru o echipă, nu pentru un motor. Partenerii semnează cu McLaren, nu cu motorul Mercedes sub capotă.”
„Publicul acestei competiții s-a schimbat. Acesta s-a extins, iar această nouă clientelă are o interpretare diferită a acestui sport.”
„Susținem un pilot, o marcă – nu un motor. Alpine, având în vedere poziția noastră (locul 9 în clasamentul constructorilor) pierde bonusuri.”
„Sponsorii sunt puțini, iar asta este o problemă. Alpine trebuie să facă bani.”
Renunțarea la statutul de echipă de uzină al celor de la Alpine pentru a deveni o echipă client – deși nu este complet lipsită de logică – pare o soluție lipsită de ambiție și mediocră.
Personalul de la fabrica echipei din Viry insistă că dezvoltarea motorului 2026 mergea bine. Din păcate pentru acești ingineri, acest lucru nu a fost suficient pentru a-și asigura viitorul.
În timp ce Renault se retrage din Formula 1, Ferrari este deja încearcă să profite de acest lucru. Alții constructorii vor selecta la rândul ingineri ai celor de la Renault, mai ales că Audi își dezvoltă noul departament de motoare.