Formula 1 – Brazilia – Lando Norris se califică în Pole Position, adaugându-i sare pe rană lui Max Verstappen , eliminat în Q2

Distribuie articolul:

Lando Norris a fost suprem în condițiile nefavorabile de la Sao Paulo pentru a-și asigura pole position-ul într-o sesiune de calificări neconvențională duminică dimineață, care a fost afectată de mai multe steaguri roșii. Franco Colapinto, Carlos Sainz, Lance Stroll, Fernando Alonso și Alex Albon au avut accidente puternice, provocând steaguri roșii în toate cele trei sesiuni ale calificărilor. Max Verstappen a fost eliminat în Q2 din cauza incidentului lui Stroll, iar cu o penalizare de cinci locuri pe grilă, înseamnă că va începe cursa de pe locul 17. O grilă mixtă va crea o cursă interesantă mai târziu astăzi. George Russell a terminat al doilea, iar Yuki Tsunoda și Esteban Ocon se vor alinia pe locurile trei și patru.

Q1

Liam Lawson a fost primul care s-a răsucit de dimineață, urmat de Zhou Guanyu, iar Lance Stroll a avut două derapaje, în timp ce Carlos Sainz și George Russell au avut parte de un moment strâns, pilotul Ferrari trecând pe interior.

Yuki Tsunoda era P1 în fața lui Charles Leclerc și Esteban Ocon când Franco Colapinto a intrat puternic în bariera virajului 3 și a scos steagurile roșii. Mașina medicală a fost adusă, dar argentinianul a urcat afară din Williams fără ajutor. „Îmi pare rău”, le-a spus el mecanicilor săi, care aveau mult de lucru înainte de startul Marelui Premiu de la ora României 17:30 .

Pe măsură ce ploaia a început să se întețească în timpul perioadei de steag roșu, piloții s-au aliniat din nou la boxe cu Albon, Zhou, Russell, Lewis Hamilton și Valtteri Bottas în zona de abandon.

Hamilton a progresat, dar numai până pe locul 14, în timp ce Russell a ieșit de pe circuit înainte de a reveni pe linia de cursă chiar în fața lui Albon, care a urcat pe locul șapte. Acesta a sărit pe locul doi în următorul tur, împingându-l pe Hamilton înapoi în zona de eliminare. Hamilton a reușit pentru scurt timp să iasă, dar a fost împins înapoi de Lando Norris. „La naiba cu mașina asta!”, a spus Hamilton.

Oliver Bearman, Colapinto, Nico Hulkenberg și Zhou au fost eliminați împreună cu Hamilton. Max Verstappen a fost cel mai rapid cu un timp de 1:28,5, în fața lui Albon și Russell.

Q2

În condițiile în care nu a plouat timp de opt minute, majoritatea piloților au ieșit pe pneuri full-wet înainte ca Oscar Piastri să opteze pentru pneurile intermediare Pirelli. Max Verstappen a stabilit un timp de 1:27.7 pe pneurile de ploaie, iar Piastri s-a clasat pe al patrulea l loc, cu 1.1s mai slab. Dar pe măsură ce a aflat unde este aderența, pilotul McLaren și-a îmbunătățit ritmul până la 1:27.1.

Russell nu a avut la fel de mult noroc pe intermediare, deoarece a intrat în derapaj, dar pentru Sainz a fost un accident. A pierdut controlul la și a intrat lateral în bariera dintre Senna S și linia boxelor. Cu câteva momente înainte, Piastri fusese și mai rapid, cu 1:25.1. Norris, Pierre Gasly, Albon, Tsunoda și Ocon erau în zona de eliminare.

Norris i-a condus pe ceilalți 14 piloți la ieșirea de la boxe la reluarea sesiunii și a obținut al treilea cel mai rapid timp, dar rivalii săi au îmbunătățit și ei. Fernando Alonso a devenit lider, Norris a fost, după, mai rapid, iar Lance Stroll a avut un accident în virajul 3 , cu 1 minut și 40 secunde rămase. A ieșit steagul roșu cu sub un minut rămas, iar Verstappen a fost surprins! Bottas, Verstappen, Perez, Sainz și Gasly au fost eliminați.

„Monopostul loveste peretele, asta e o situatie de steag rosu dat direct! Nu mai inteleg de ce trebuie ca steagul rosu sa se dea la 30-40 de secunde dupa accident. Este o tampenie deja.” a spus Verstappen reporterilor de la Sky Sports.

Q3

Q3 a început cu o ploaie slabă pe circuitul de la Interlagos, McLaren avertizându-l pe Norris că în primele cinci minute ale sesiunii vor fi condiții mai bune, deoarece se prognoza ploaie mai puternică în a doua parte a sesiunii. Piastri a stabilit timpul de referință, un 1:26.0, dar acesta a fost surclasat de Norris cu patru zecimi.

Pe măsură ce foile de parcurs au fost schimbate, Ocon a fost cel mai rapid, apoi Piastri, apoi Albon și Norris. Reperul coborâse la 1:24.1 când steagurile roșii au fost scoase din nou, de data aceasta pentru Alonso, care a intrat în bariera de dinaintea ultimului viraj.

În timp ce comisarii continuau să repare bariera, Russell a părăsit garajul Mercedes cu patru minute înainte de reluarea sesiunii pentru a se afla în fruntea cozii și , implicit, în fața lui Norris. La reluarea sesiunii, Russell s-a chinuit să rămână pe pistă, Piastri și Tsunoda s-au răsucit, iar Albon a avut un accident uriaș care a adus al cincilea steag roșu.

El a pierdut controlul la capătul liniei drepte în virajul 1, Williams-ul său intrând puternic în barieră înainte de a ricoșa și a împrăștia fibră de carbon peste tot. Partea din spate a mașinii era distrusă, iar părțile laterale nu erau într-o stare mult mai bună. „Au cedat frânele?”, a întrebat el, iar apoi a spus că este bine. El era P2 în momentul accidentului. Acum , thailandezul nu va mai lua parte în cursă.

Revenit pe pistă cu trei minute pe cronometru, McLaren l-a avertizat pe Norris, deținătorul pole position-ului provizoriu: „Dacă condițiile nu mai sunt la fel de bune, fii rațional. Cursa este peste câteva ore”. Norris și-a mărit ritmul la 1:24.092, Piastri a blocat cauciucurile față și a ieșit de pe pistă, iar cei din spatele lor înregistrau recorduri personale. Liam Lawson a trecut pe locul doi, dar a fost devansat de coechipierul său de la VCARB, Yuki Tsunoda, înainte ca Russell să-i depășească pe amândoi și Ocon să-i despartă.

Norris a obținut pole position-ul cu un timp de 1:23.405, cu 0.173s mai rapid decât Russell, Tsunoda fiind al treilea în fața lui Ocon și Lawson.

Rezultate:

Sursă – Formula One Management

Sursă Fotografii – XPB Images & Formula One Management

Sursă Thumbnail : Motorsport Week

114 Vizualizări articol

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Related Posts

13 noiembrie 1994 – Ziua în care Michael Schumacher a scris o pagină importantă de istorie a carierei sale

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:În această zi, 13 noiembrie 2024, ne întoarcem la ziua în care marele pilot german a devenit pentru prima dată campion mondial în Formula 1. Astăzi se împlinesc 30…

Citește articolul

Franco Colapinto: Tânărul fenomen argentinian din Formula 1 și viitorul său incert

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:Franco Colapinto a intrat în atenția fanilor și specialiștilor din Formula 1 după ce a devenit înlocuitorul surpriză al lui Logan Sargeant la echipa Williams. Tânărul de 21 de…

Citește articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *