Până la apariția lui Andrei Dună în lumea „Formulelor”, au trecut 5 ani de când numele unor piloți români au fost prezente într-o competiție suport a F1, cu actualii fondatori Vmax Karting, Robert Vișoiu în Formula 2 și Matei Mihăescu în Formula 3. Cei doi au avut oportunitatea sa concureze cu actualii piloți de Formula 1, Charles Leclerc și Max Verstappen.
Totuși, așa cum am specificat, acest lucru s-a schimbat din 2023, când România avea de gând să apară din nou pe circuitele internaționale, cu Andrei Dună, pilot de Formula 4.
În exclusivitate pentru cititorii Apex Motorsport Media, Andrei ne-a povestit parcursul său în motorsport.
- Cum ai descoperit pasiunea pentru motorsport?
Pai totul a început cand aveam 12 ani, voiam să învăț sa conduc, iar tatăl meu m-a dus la un domn care avea câteva mașini de rallycross. Am făcut un antrenament cu încă câțiva prieteni si mi-am dat seama ca îmi place sa pilotez, apoi anul următor, în 2019, am debutat la rallycross, care e o ramură de pregătire pentru juniorii care vor să meargă la raliu.

- Cum ți s a părut începutul carierei?
La început nu priveam totul ca acum, încă vedeam pilotatul ca o pasiune, dar pe măsură ce am încercat și alte discipline, am început să fiu cât mai apropiat de motorsport, cursele devenind o parte din viața mea.
- Cum ți s a părut tranziția de la motorsportul național la etapele internaționale ?
Sincer, l-a început a fost extrem de dificil, în afară piloții au alt ritm, nu doar în mașină, dar și în afara curselor. Mi-a luat câteva curse să învăț cum să gestionez tot weekendul astfel încât să nu mă simt cu un pas în spatele lor mereu, odată ce am reușit sa intru în top 10, lucrurile au devenit mult mai simple.
- Cum reușești să gestionezi costurile unui sezon de f4? Ce impact au sponsorii/ ajutorul de la FRAS, și cum ai reușit să menții o relație amiabila cu aceștia?
Costurile sunt de departe cea mai mare problema a motorsportului, nu este deloc ușor, în ultimul an am întâmpinat destul de multe problemele legate de buget care m-au împiedicat sa fac antrenamente și o mare parte din curse, însă cu ajutorul părinților mei care se zbat încontinuu sunt încrezător ca voi trece peste această perioada. Iar despre relația cu sponsorii este destul de simplu, faci tot posibilul sa te ridici la așteptările pe care le-ai promis, însă aici depinde si de ei în mare parte, mai ales cat de mult vor sa înțeleagă că în acest sport totul ține de buget în mare parte.
- Care este circuitul tău preferat și de ce, și pe ce circuit ai dori sa concurezi în viitor?
Circuitul meu preferat este Spa, în mare parte pentru ca acolo am obținut primele puncte în F4, iar pe viitor aș vrea sa pilotez pe circuitele din Jeddah si Bahrain.

- Exista vreo cursa de a ta (F4 sau din motorsportul românesc) pe care o consideri spectaculoasa?
Ar fi multe curse pe care le consider bune, dar până în acum doar una îmi rămâne în minte, cea din Belgia, în care am plecat de pe locul 18 și am reușit sa recuperez până pe 9, nici acum nu știu cum am reușit, acele momente au fost speciale.
- Cum ai vrea sa progresezi în viitor? Ai ochii puși pe vreo echipa de F3?
Următorul pas este Formula Regional, care este mai mult un campionat de tranziție între F4 si F3, sunt destul de multe echipe acolo, în principiu același ca și în F4. Pentru mine, orice echipa cu o masina buna îmi convine, conteaza doar sa fac pasul mai departe.
- Ultima întrebare, ce sfaturi ai pentru viitori piloți?
Singurul sfat ar fi să viseze mereu cât mai departe și să aibă încredere deplina în ei, iar rezultatele vor venii de la sine.
Mult succes în continuare!
Pasiunea pentru motorsport a prins viață în septembrie 2023, când am urmărit pentru prima dată o cursa de Formula 1, mai exact cea din Singapore.
Viteza și pasiunea, două elemente distincte față de restul sezonului datorită distrugerii dominației lui Verstappen m-a atras către sport.
În prezent, ocup poziția de redactor-șef al revistei Clubului Copiilor din sectorul 6, „Universul Copiilor.”
În cadrul acestei publicații, coordonez o echipă creativă de elevi de liceu și aducem viziunea celor de la club la realitate.
Pe lângă motorsport, sunt pasionata de marketing și toate aspectele creative ale media și designului. De la strategii de promovare, crearea de conținut vizual, până la storytelling, îmi place să mă dedic proiectelor care combină creativitatea cu impactul.