Analiză: Care sunt cauzele ce o împiedică pe McLaren să se lupte cu Red Bull și Ferrari.

Distribuie articolul:

McLaren și-a dezvoltat mașina mai bine decât oricine altcineva în sezonul trecut, trecând de la o primă cursă dezastruoasă în Bahrain, la podiumuri în ultimele etape ale sezonului precedent. Obiectivul McLaren pentru sezonul 2024 a fost ca echipa britanică să se apropie de Red Bull, însă acest lucru nu s-a văzut în primele două GP-uri. În continuare, McLaren pierde teren în virajele de viteză mică, iar nivelul ridicat de drag le afectează viteza de top.

Actualizările de la jumătatea sezonului vor fi din nou esențiale pentru echipa lui Andrea Stella.

Aceștia încep anul 2024 cu o medie de 14 puncte pe cursă, cu o clasare pe locul 4 în Arabia Saudită. Având în vedere că diferența dintre McLaren și Verstappen era de „doar” trei zecimi la finalul sezonului trecut, mulți se așteptau la un start mai bun de sezon .Cu toate acestea, dezvoltarea Red Bull din timpul iernii a mărit diferența cu câteva zecimi. În plus, unele dintre caracteristicile nedorite ale MCL38 au fost inerente la MCL60.

La Jeddah, deficitul în ceea ce privește viteza maximă (în comparație cu Mercedes) a fost destul de clar. McLaren se află în mod constant în partea de jos a clasamentului în ceea ce privește viteza de top – deși acest lucru se datorează (parțial) și set-up-ului. Între timp, în ciuda nivelului crescut de apăsare aerodinamică, MCL38 are probleme în virajele cu viteză redusă. Pierderile suferite de McLaren în fața celor de la Red Bull, (în sesiunile de calificări) provin în principal din zonele lente ale circuitelor. Upgrade-urile aduse de McLaren, vor avea ca scop rezolvarea și limitarea unora din problemele întâmpinate în primele două etape, cu scopul de a ajunge din urmă Ferrari și Red Bull.

Diferența dintre MCL38 și RB20 în viraje a fost de aproximativ trei zecimi în primele două sesiuni de calificări ale anului. Această diferență s-a făcut în mare parte, în virajele unde viteza minimă era sub 120 km/h.

Având în vedere că pe circuitul din Jeddah există doar câteva viraje lente, aceasta este o statistică alarmantă. Între timp, diferența în virajele de viteză medie și mare este minimă, raportat la echipele de top.

Problema principală a celor de la McLaren este de natură mecanică, Norris plângându-se în continuare de manevrabilitatea slabă a mașinii.

Principalul handicap pare să fie pe frânare, o problemă cu care Ferrari s-a confruntat și în Bahrain, după o schimbare majoră în ceea ce privește suspensia față.

Conceptul McLaren este diferit față de cel Red Bull. Cu toate acestea, la fel ca majoritatea mașinilor de pe grilă, există multe asemănări. Norris și Piastri au folosit configurații diferite în Arabia Saudită. Din aceste abordări diferite, echipa lui Andrea Stella a putut evalua MCL38 și punctele sale slabe.

În timp ce performanța în virajele de viteză medie și mare este suficientă pentru a ține pasul cu Ferrari și Red Bull, mașina pierde prea mult timp pe liniile drepte. Această problemă este deosebit de evidentă atunci când DRS-ul este deschis. Anul trecut, în Austria, s-a făcut un pas important și în acest domeniu.

Eficiența generală s-a îmbunătățit, deși primele curse de după pauza de iarnă arată că mai este mult de lucru. În prezent, există un deficit de 3 sau 4 km/h față de Ferrari doar în viraje. Acest deficit este prezent în raport cu Red Bull atât în viraje, cât și pe liniile drepte.

Dacă comparăm finalul sezonului trecut cu începutul sezonului actual, McLaren a pierdut aproximativ cinci zecimi pe tur în regim de cursă și trei zecimi în calificări (comparativ cu Red Bull și Ferrari).

În acest sens, upgrade-urile trebuie să recupereze acest decalaj. Săptămâna trecută, atât Norris, cât și Piastri au fost la Wooking pentru a lucra cu inginerii, analizând primele două curse ale sezonului și pentru a maximiza performanța la GP-ul Australiei.

Ultimul pas pe care McLaren va trebui să îl facă, are legătură cu opririle la standuri.

În a doua jumătate a sezonului precedent, mecanicii echipei britanice au făcut un mare pas înainte, devenind printre cei mai rapizi la opririle la boxe și stabilind un record de 1,80s (în Qatar). În acest an, din primele șase opriri la boxe, doar în două ocazii McLaren a înregistrat un timp mai mic de trei secunde.Trei opriri la boxe au fost chiar mai lungi de 3,5 secunde.

Pentru a lupta cu Ferrari, McLaren va trebui să fie atentă la fiecare detaliu care i-ar putea aduce un strop de performanță suplimentară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *