Raport de la jumătatea sezonului: Aston Martin – După un început modest, poate Aston Martin să revină în lupta pentru vârf?

Distribuie articolul:

După ce a surprins în sezonul 2023 prin faptul că a devenit principalul rival al echipei Red Bull și a acumulat numeroase podiumuri grație noii sale achiziții, Fernando Alonso, echipa Aston Martin nu a avut un început la fel de fructuos în campania actuală. În primele 14 curse ale sezonului 2024, echipa a fost adesea doar a cincea cea mai bună, din punct de vedere al performanței, și încă nu a reușit să urce pe podium. Pe măsură ce echipa analizează cum să revină în fruntea grilei, iată o privire asupra parcursului lor de până acum.

Cea mai bună clasare

Fernando Alonso – Locul 5 în Arabia Saudită

Așa cum s-a menționat mai devreme, Aston Martin a obținut șapte podiumuri și se afla pe locul al patrulea în clasamentul constructorilor, cu 217 puncte, după 14 curse în 2023. În schimb, în 2024, echipa nu a urcat pe podium și se află pe locul cinci în clasamentul constructorilor, cu doar 73 de puncte.Pur și simplu, echipa din Silverstone a rămas în urmă față de campionii mondiali en-titre, Red Bull, de McLaren, care a avut o îmbunătățire considerabilă, de Ferrari, care a fost inconstantă, dar uneori rapidă, și de Mercedes, care s-a redresat în mare parte, lăsându-le celor de la Aston Martin multă muncă de făcut.Unul dintre cele mai competitive weekenduri pentru Aston Martin a fost în Arabia Saudită, unde Alonso și-a forțat mașina să obțină un excelent loc patru pe grilă, înainte de a încheia cursa pe locul cinci, după piloții Red Bull, Max Verstappen și Sergio Perez, pilotul Ferrari, Charles Leclerc, și Oscar Piastri de la McLaren.

Alonso are măsura Stroll în calificări și curse head-to-head până acum în acest an

Calificări – duel intern

Alonso 9 – Stroll 5

Un aspect pozitiv pentru Aston Martin, cel puțin în prima parte a campaniei, a fost ritmul lor în calificări, în raport cu echipele din jur. Alonso a reușit să obțină poziții în primele șase locuri pe grilă în patru dintre primele cinci curse, înainte ca rivalii să vină cu actualizări mai eficiente și să treacă în față.Lance Stroll nu a reușit să extragă același nivel de performanță într-un singur tur, cu cea mai bună clasare a sa fiind un loc opt, comparativ cu locul trei obținut de Alonso. Acest lucru explică scorul de mai sus, favorabil lui Alonso, la jumătatea sezonului.

Curse – duel intern

Alonso 9 – Stroll 5

Deși Aston Martin se luptă pentru obiective diferite în zilele de curse din acest sezon, Alonso nu și-a pierdut consistența, acumulând puncte în primele șase Mari Premii și terminând în primele 10 poziții în nouă din cele 14 curse.De cealaltă parte, Stroll a acumulat puncte în șase ocazii, cu cel mai bun rezultat personal, un loc șase, obținut la Marele Premiu al Australiei. Aceasta explică și diferența de 25 de puncte dintre cei doi în clasamentul piloților.

Aston Martin a rămas în spatele primelor patru echipe și în fața lotului de mijloc strâns al F1

Cel mai bun moment

Având în vedere cât de repede a evoluat sezonul, e ușor să uităm că Alonso a început un Mare Premiu de pe locul trei pe grilă în acest an, dublul campion mondial având poate cel mai competitiv weekend al său până acum la Shanghai.După ce a obținut locul trei în calificările pentru Sprint și a fost aproape de un loc pe podium până când a intrat în coliziune cu Carlos Sainz de la Ferrari, Alonso a reușit să se califice din nou pe linia a doua a grilei pentru Marele Premiu propriu-zis, aducând un rar punct culminant pentru Aston Martin în cele 14 curse de până acum.În afară de aceasta, un alt moment pozitiv a fost dublul finish în puncte la Marele Premiu al Canadei, unde Alonso a încheiat pe locul șase, iar Stroll pe locul șapte – cel mai bun rezultat combinat al echipei din acest an, într-o cursă dramatică, afectată de ploaie.

Cel mai neplăcut moment

Se poate argumenta că unul dintre cele mai dificile momente pentru Aston Martin a fost la cursa din China, când echipa l-a pus pe Alonso pe anvelope soft în loc de harduri, în timpul unei perioade de Safety Car, ceea ce l-a forțat să facă încă o oprire, comparativ cu rivalii săi, și a pierdut o șansă de aur de a străluci.Însă au existat și weekenduri deosebit de dificile la rând, cum ar fi în Spania și Austria, unde Aston Martin nu a reușit să își optimizeze actualizările și a lipsit ritmul pentru a lupta chiar și pentru puncte, ceea ce a provocat multă frustrare la noul sediu al echipei.

O perspectivă spre viitor

Este grăitor faptul că Alonso a descris clasarea sa în puncte la Marele Premiu al Belgiei ca „un fel de victorie” pentru Aston Martin, având în vedere că Red Bull, McLaren, Ferrari și Mercedes sunt încă „de neatins” în acest moment.Așadar, care este planul realist de atac pentru a doua jumătate a sezonului? Pentru Alonso, obiectivul este clar: să intre în Q3 și să obțină puncte la fiecare cursă, să evite „weekendurile proaste” care anulează progresul și să construiască pe poziția de „a cincea cea mai rapidă echipă”.

„Trebuie să ridicăm nivelul”, a declarat Alonso la Spa. „Mai ales pe platforma aerodinamică, cred că mai este puțin de descoperit. Toată lumea lucrează intens la asta, pentru a aduce actualizări mașinii, și vom vedea ce putem face în a doua jumătate a sezonului.Am văzut multe exemple cu McLaren anul trecut și chiar și Mercedes anul acesta, că au început la un nivel similar cu noi și acum câștigă curse, așa că o soluție magică, o actualizare magică, poate aduce trei sau patru zecimi. Este ceea ce avem nevoie și nu ne vom opri până nu vom ajunge acolo.”

Acesta este provocarea pe care Aston Martin trebuie să o depășească în partea a doua a sezonului. Cu o muncă intensă și, poate, cu puțin noroc, echipa speră să revină în lupta pentru podiumuri și să își recapete poziția de echipă de top.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *