Raport de la jumătatea sezonului: Mercedes – Un început dificil în 2024, dar sunt acum la cel mai bun nivel competitiv?

Distribuie articolul:

Începutul sezonului 2024 a fost unul plin de provocări pentru echipa Mercedes. După ce au fost loviți de vestea că Lewis Hamilton va trece la Ferrari în 2025, au avut de gestionat și dificultățile tehnice ale monopostului W15, care părea a fi din nou o mașină greu de controlat. Cu toate acestea, odată cu trecerea timpului, Mercedes a devenit echipa de urmărit, câștigând trei din ultimele patru curse înainte de pauza de vară. Iată raportul de la jumătatea sezonului pentru Mercedes în 2024.

Cele mai bune rezultate

• George Russell – locul 1 în Austria

• Lewis Hamilton – locul 1 în Marea Britanie și Belgia

Începutul anului a fost unul senzational pentru echipa din Brackley, care a reușit să câștige trei din ultimele patru curse, o realizare impresionantă. De menționat este că în Marele Premiu al Belgiei, Mercedes ar fi putut obține o dublă victorie dacă Russell nu ar fi fost descalificat pentru că mașina sa era sub greutatea minimă, fapt ce i-a adus lui Hamilton victoria.

Mercedes a crezut inițial că și-a asigurat un 1-2 în Belgia, dar Lewis Hamilton a moștenit victoria după descalificarea lui George Russell

Cum a reușit Mercedes să deblocheze secretele reglementărilor efectului de sol?

Cel mai impresionant aspect al succesului recent al celor de la Mercedes este că victoriile de la Silverstone și Spa au fost obținute pe merit, fără să beneficieze de erori ale altor echipe. Victoria lui Russell din Austria a fost o excepție, aceasta venind după un incident între Max Verstappen și Lando Norris în ultimele tururi.

Aceste succese recente se datorează în mare parte îmbunătățirilor aduse monopostului W15. După cum a menționat contributorul tehnic de la F1.com, Mark Hughes, echipa Mercedes „pare să fi deblocat în sfârșit secretele reglementărilor efectului de sol”. Directorul tehnic al Mercedes, James Allison, a recunoscut că echipa ar fi trebuit să descopere soluțiile mai devreme, dar acum culeg roadele acestei descoperiri.

„Problema care ne-a chinuit de la începutul anului a fost că puteai să faci mașina să fie ok într-un viraj lent, să fie destul de bună într-un viraj rapid, dar nu puteai să o faci să fie bună în ambele în același timp”, a declarat James Allison, Mercedes Technical Director.

Calificările: Russell vs. Hamilton

• Russell: 10-4 Hamilton

În prima jumătate a sezonului, performanțele în calificări au fost un subiect de discuție aprins, mai ales după ce Hamilton a declarat la Monaco că nu se aștepta să fie înaintea lui Russell în calificări de multe ori în acest an, sugerând că tânărul său coechipier a beneficiat de actualizări înaintea sa. Totuși, odată cu îmbunătățirea performanțelor echipei, această discuție a pierdut din relevanță. Russell a demonstrat o abilitate impresionantă într-un singur tur, așa cum arată și pole position-urile obținute în Canada și la Silverstone.

Cursele: Russell vs. Hamilton

• Russell: 8-6 Hamilton

Deși Russell câștigă acest duel direct, Hamilton este cel care conduce la puncte acumulate (150 față de 116), la curse terminate în puncte (13 față de 11) și la podiumuri (patru față de două). Mai mult, Hamilton are două victorii, față de una singură pentru Russell, ceea ce îl face singurul pilot, în afară de Verstappen, care a câștigat mai mult de o cursă în acest sezon.Este important de menționat că Russell a avut trei abandonuri față de unul singur pentru Hamilton, cu o mare dezamăgire venind în Marele Premiu al Marii Britanii, unde părea că se luptă pentru victorie, dar a fost nevoit să se retragă din cauza unei probleme la sistemul de răcire.

George Russell conduce cursa și calificările head-to-heads

Cel mai bun moment

Acest capitol ar fi fost mai greu de scris cu câteva săptămâni în urmă. De asemenea, ar fi putut fi o victorie dublă glorioasă în Marele Premiu al Belgiei dacă am fi scris acest articol cu doar 10 minute după terminarea cursei…Dar chiar și așa, este dificil să găsim un moment mai bun pentru Mercedes în acest an decât victoria emoționantă a lui Hamilton la Silverstone. Nu doar că a câștigat Marele Premiu al Marii Britanii pentru a noua oară, stabilind un nou record, dar a pus capăt și unei perioade de 945 de zile fără victorii. Toto Wolff a sumarizat cel mai bine acest moment: „Să-l facem să câștige din nou, la Marele Premiu al Marii Britanii, în ultima sa cursă pentru Mercedes aici, e aproape ca un mic basm. Nu ai fi putut scrie un scenariu mai bun.”

Cel mai neplăcut moment

Pentru a găsi cel mai neplăcut moment al sezonului, trebuie să ne întoarcem la Marele Premiu al Australiei, unde lucrurile nu arătau deloc bine pentru Mercedes după un dublu abandon. Hamilton a fost nevoit să se retragă mai devreme din cauza unei probleme mecanice, fapt ce l-a determinat să declare că 2024 este „cel mai prost început de sezon pe care l-am avut vreodată”. Russell a abandonat dramatic în ultimele etape ale cursei, în timp ce îl urmărea pe Fernando Alonso.Aceste probleme ar fi putut afecta moralul echipei, iar Wolff a mărturisit după cursă că problemele echipei l-au făcut să vrea „să-și dea un pumn în nas” după o zi „brutală”. Din fericire pentru echipă, aceste probleme par să fi rămas în trecut.

Ce urmează

Mercedes are două obiective pe termen scurt dacă dorește să continue pe această traiectorie pozitivă și să lupte pentru victorii.

În primul rând, îmbunătățirile și dezvoltările trebuie să continue și să aducă rezultate, dacă echipa își dorește să urce în clasamentul constructorilor. În prezent, sunt pe locul patru, în parte datorită începutului lent de sezon, iar Ferrari, pe locul trei, este cu 79 de puncte înaintea lor, în timp ce McLaren, pe locul doi, are un avans de 100 de puncte. Realist vorbind, locul trei trebuie să fie ținta minimă.

Al doilea obiectiv este să securizeze cine va ocupa al doilea loc în echipă, având în vedere că Hamilton va pleca în curând la Ferrari. Numele care apare constant este al prospectului din Formula 2, Kimi Antonelli, un tânăr de 17 ani care a avut o ascensiune rapidă în motorsport și care a testat deja monoposturile Mercedes din 2021 și 2022. Este clar că echipa are o încredere enormă în abilitățile tânărului italian – dar este oare prea devreme? Aceasta va fi întrebarea pe buzele tuturor dacă el va primi șansa de a-l succeda pe unul dintre cei mai mari piloți din istoria F1 în acel loc la Silver Arrows.

Andrea Kimi Antonelli a fost de mult timp asociat cu locul vacant de la Mercedes pentru 2025 și mai departe

Doar Mercedes poate ști dacă 2025 este momentul potrivit pentru a-l arunca pe italian în bătălia din F1. Dar dacă 2024 ne-a învățat ceva, este că ai nevoie de doi piloți care să puncteze constant dacă speri să câștigi campionatul constructorilor. Cu echipa părând să revină la cel mai bun nivel competitiv, este o decizie pe care trebuie să o ia corect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *