Mattia Binotto și provocarea Audi: Cum planifică să transforme echipa Sauber într-o forță dominantă în Formula 1

Distribuie articolul:

După o pauză de 18 luni departe de sportul care i-a marcat întreaga carieră, Mattia Binotto a revenit la Formula 1 la Marele Premiu de la Monza, de data aceasta într-un nou rol: liderul proiectului Audi F1, care va transforma Sauber într-o echipă de uzină a producătorului german pentru sezonul din 2026. Aceasta este o provocare majoră pentru Binotto, după aproape trei decenii petrecute la Ferrari, unde a urcat în ierarhie până la poziția de director tehnic și apoi de team principal.

Adaptarea la o nouă echipă: „Este foarte ciudat să port o altă cămașă”

Binotto recunoaște că este încă în perioada de acomodare cu noua sa echipă. „Este foarte ciudat să port o altă cămașă”, spune italianul, referindu-se la despărțirea sa de Ferrari, echipa pe care a numit-o „familia sa” după 28 de ani petrecuți acolo. Totuși, provocarea de la Audi îl motivează. „Mă uit cu multă energie și entuziasm la acest nou capitol”, adaugă el.

Chiar dacă adaptarea la viața fără Formula 1 a fost grea pentru Binotto, el subliniază că a fost un moment important pentru a se reconecta cu pasiunile sale, cum ar fi vinul, și pentru a petrece mai mult timp cu familia. Cu toate acestea, dorința de a reveni în competiție a fost puternică. „Când ai această pasiune în sânge, îți dorești să te întorci”, explică el.

Binotto a petrecut aproape 30 de ani lucrând la Ferrari

De ce Audi a fost singura opțiune pentru Binotto

După plecarea de la Ferrari, Binotto a căutat o provocare autentică, iar Audi a fost singura echipă pe care ar fi acceptat-o. „Audi este pentru prima dată în Formula 1 și acesta a fost singurul proiect pe care speram să-l primesc”, spune el. Producătorul german are o istorie impresionantă în motorsport, având succese în competiții precum World Rally, DTM, Formula E și Dakar. Dar intrarea în Formula 1 reprezintă o cu totul altă provocare, iar Binotto știe cât de greu va fi să transforme echipa Sauber într-o echipă câștigătoare.

Audi are un pedigree superb în alte discipline de sport cu motor, cum ar fi Raliul Dakar

„Este o transformare de afaceri. E vorba despre oameni, procese, mentalitate, facilități”, afirmă el, recunoscând că va dura câțiva ani până când echipa va deveni competitivă. Audi este conștientă de acest lucru, dar ambiția este clară: să devină o forță în Formula 1.

Andreas Seidl a părăsit proiectul Audi în timpul verii

Obiective realiste și provocările actuale

În prezent, echipa Sauber se află într-o situație dificilă, ocupând ultima poziție în clasamentul constructorilor, fără niciun punct acumulat în sezonul 2024. Binotto nu ascunde dificultățile, subliniind că vor fi necesare multe schimbări pentru a ridica nivelul echipei. „Dacă ne uităm la Zandvoort, suntem pe ultimele două locuri. Asta este realitatea de la care pornim”, spune el. Cu toate acestea, el este încrezător că echipa dispune acum de resursele necesare pentru a progresa, mulțumită sprijinului oferit de Audi.

Sinergia dintre Sauber și Audi: „Trebuie să devenim o familie unică”

Un alt aspect esențial pentru succesul proiectului Audi este integrarea echipei Sauber cu fabrica de motoare din Neuberg, Germania. „Trebuie să devenim o familie unică, cu o mentalitate câștigătoare”, afirmă Binotto, explicând că este necesar un proces de fuziune a culturilor organizaționale pentru a crea o echipă competitivă. „Este vorba despre mentalitate și cultură – poate cele mai importante aspecte.”

Audi investește masiv în dezvoltarea unui nou motor pentru Formula 1, iar Binotto, care are o vastă experiență în acest domeniu de pe vremea când lucra la Ferrari, a fost impresionat de facilitățile din Neuberg. Cu toate acestea, el subliniază că lipsa de experiență în Formula 1 va fi un obstacol inițial pentru Audi, dar cu sprijinul și resursele disponibile, există o energie pozitivă în echipă.

Binotto s-a întors în padocul F1 de la Monza

Colaborarea cu Jonathan Wheatley: Un parteneriat de succes

Pentru a se asigura că echipa funcționează la capacitate maximă, Binotto nu va prelua și rolul de Team Principal, această responsabilitate revenind lui Jonathan Wheatley, care va veni de la Red Bull în 2025. Binotto explică faptul că împărțirea responsabilităților este esențială pentru a nu fi distras de activitățile de cursă și pentru a se concentra pe dezvoltarea echipei. „Avem multe de făcut în fabrică pentru a dezvolta echipa și a nu fi distras de activitățile de cursă”, spune el.

Jonathan Wheatley de la Red Bull se alătură și Audi pentru a lucra alături de Binotto

Obiective pe termen lung: Când va deveni Audi o forță în Formula 1?

Deși Binotto este conștient că va dura până când Audi va deveni competitivă, el estimează că echipa va avea nevoie de cinci până la șapte ani pentru a ajunge în fruntea clasamentului. „Dacă ne uităm la experiențele din trecut, echipele câștigătoare au avut nevoie de cel puțin cinci până la șapte ani pentru a se organiza. Ne așteptăm ca până în 2030 să vedem primele rezultate notabile”, concluzionează Binotto.

Cu sprijinul Audi, Binotto este încrezător că echipa are toate resursele necesare pentru a reuși. „Sprijinul este total, iar asta este cel mai important lucru. Depinde de noi să demonstrăm că suntem capabili”, afirmă el.

Inginerii Audi lucrează deja din greu la dezvoltarea noii lor unități de putere F1

Mattia Binotto se află acum în fruntea unei noi provocări imense în Formula 1. Cu sprijinul Audi și resursele disponibile, el este hotărât să transforme echipa Sauber într-o forță dominantă în sportul auto. Cu toate că drumul va fi lung și provocările numeroase, Binotto și echipa Audi sunt pregătiți să depună eforturile necesare pentru a atinge succesul pe termen lung.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *