Echipa Alpine a decis să meargă pe un nou drum în călătoria lor în Formula 1, odată cu anunțul că, începând din 2026, nu vor mai folosi motoare Renault și vor deveni, în schimb, o echipă client. Această schimbare a fost anticipată încă de când CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, a ordonat o revizuire a operațiunilor F1, analizând inclusiv viabilitatea continuării dezvoltării propriului motor la baza de motoare din Viry, Franța.

Decizia vine pe fondul frustrărilor legate de forma recentă a echipei Alpine, care a oscilat la mijlocul și chiar la coada plutonului în ultimele sezoane. De asemenea, motorul Renault a fost cel mai slab din punct de vedere al performanțelor, ceea ce a dus la pierderea unor zecimi de secundă pe anumite circuite, diferența dintre calificarea în top 10 și eliminarea în prima sesiune de calificări.

Departamentul de unități de putere F1 al Alpine își va înceta operațiunile la sfârșitul anului viitor

Dezvoltarea motoarelor a fost înghețată din 2022 până la finalul lui 2025 pentru a permite constructorilor să se concentreze pe noile unități de putere pentru 2026. În acest context, Alpine a decis să își închidă departamentul de motoare F1 la finalul lui 2025 și să se concentreze exclusiv pe activitățile de la fabrica din Enstone, Marea Britanie.După declanșarea revizuirii, au început negocieri cu alți furnizori de motoare, conduse de Flavio Briatore, revenit la echipă ca sfătuitor executiv. Mercedes pare să fie în prezent furnizorul preferat, mai ales în contextul în care Aston Martin va trece la motoarele Honda din 2026.

Alpine a făcut schimbările după venirea lui Flavio Briatore ca consilier executiv

Negocierile continuă, iar echipa speră să încheie un acord cât mai curând, având în vedere că integrarea motorului în șasiul din 2026 este esențială.O eventuală colaborare cu Mercedes ar putea aduce un salt semnificativ de performanță pentru Alpine, mai ales după succesul McLaren, care a devenit o echipă de frunte folosind motoarele furnizate de constructorul german.Această schimbare marchează sfârșitul unei ere pentru Renault, care a început să dezvolte motoare pentru F1 încă din 1976, dar și începutul unui nou capitol pentru Alpine.

By Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *