Toți Wolff: „Nu vom sacrifica sezonul viitor din cauza schimbării regulamentului. Vrem să câștigăm în fiecare an.”

Distribuie articolul:

Sezonul 2024 a fost a reprezentat un an marcat de suișuri și coborâșuri pentru Mercedes, care continuă să înregistreze probleme în noua epocă a F1, cea a efectului de sol. În ciuda unui început de campionat modest, echipa din Brackley a părut să între pe făgașul normal înainte de vacanța de vară, când a reușit să obțină trei victorii în decurs de patru etape. Cu toate acestea, după GP-ul desfășurat la Spa, Mercedes a intrat într-o perioadă de secetă în ceea ce privește victoriile.

Cu echipa sa client, McLaren, pe punctul de a câștiga Campionatul Constructorilor, s-a pus următoarea întrebare: dacă producătorul german ar fi dispus să compromită sezonul 2025 pentru a obține un avans față de concurență, în ceea ce privește schimbarea iminentă a regulamentului în 2026.

Într-un interviu exclusiv acordat Motorsport.com, șeful echipei Mercedes, Toto Wolff, a respins această presupunere și a afirmat că echipa sa nu ar compromite niciodată rezultatul final al unui sezon. El a oferit asigurări că Mercedes își va continua eforturile pentru a obține mai multe victorii, și a se implica în lupta pentru campionat în 2025.

Acesta este punctul crucial al problemei în fiecare an. Însă, eu îmi doresc să câștig în fiecare sezon. Așa gândea și Niki Lauda.”

Wolff a remarcat că acest subiect a fost adesea prezentat într-o manieră mai complicată decât ar trebui și că regulamentul din 2026 nu va schimba situația existentă într-o manieră dramatică.

În plus, spre deosebire de echipele din spatele grilei, echipele de top nu își pot permite să sacrifice un sezon întreg, deoarece obiectivele sunt diferite în cazul grupărilor aflate la vârful competiției.

Uneori, situația este mult mai puțin complexă decât pare. Nu cred că se vor schimba foarte mult regulile jocului în 2026.”

Nimeni nu va opri dezvoltarea mașinii în ianuarie, decât dacă ești la coada grilei. Ne luptăm pentru victorii și podiumuri și nu putem renunța la asta.”

Wolff a împărtășit, de asemenea, o opinie similară cu a mai multor șefi de echipă, cu privire la forma fluctuantă a echipelor de top și cât de dificil a fost în ultima vreme să se poată anticipa nivelul real de performanță pe fiecare circuit în parte.

Menționând McLaren ca excepția de la regulă, Wolff a estimat că ferestrele de operare relativ înguste ale mașinilor Mercedes, Ferrari și Red Bull contribuie la fluctuațiile de formă întâlnite în acest sezon.

Vorbind despre căderea bruscă în performanță a celor de la Mercedes și la revenirea Ferrari -ambele evenimente având loc după pauză de vară- Wolff a recunoscut că până și „cei mai inteligenți oameni” sunt uneori neputincioși și se „pot afla în dificultate” , atunci când vine vorba despre a identifica factorii care contribuie cu adevărat la performanța unui monopost.

Această variație a performanței de la o cursă la alta sau pe parcursul câtorva curse este foarte dificil de anticipat, deoarece poți ajunge în decursul a doar câtorva etape de la victorie la locul 6.

Singura echipă care a avut o formă constantă a fost McLaren, care cred că are o fereastră mult mai largă de operare a monopostului decât noi, încât sunt capabili să mențină performanțele stabile la fiecare cursă.”

Înainte de pauza de vară, Mercedes era echipa fruntașă a campionatului, dar în mod clar am pierdut între timp această șefie. Așadar, este atât de complicat să identificăm factorii care contribuie la performanța reală a mașinii, încât uneori chiar și cei mai inteligenți oameni se pot afla în dificultate.”

Când i s-a cerut să prezinte ipoteza sa cu privire la motivul pentru care performanța monopostului variază atât de mult, Wolff a remarcat că adăugarea unui nivel mai mare de downforce nu se traduce întotdeauna printr-o performanță mai bună pe pistă. El a susținut că interacțiunea dintre mai mulți factori cum ar fi pista, pneurile, temperaturile, aerodinamica, stilul de pilotaj etc., determină ritmul unei mașini și că diferența se face la cele mai mici detalii.

Am specificat destul de clar înainte de pauza de vară de unde a venit performanța, iar lumea trebuie să înțeleagă că un nivel mai mare de apăsare la sol nu este echivalent cu un rezultat mai bun.”

Acum, este evident că este vorba de mai mulți factori cum ar fi interacțiunea dintre pistă, temperaturi, pneuri, echilibru, aerodinamic și stilul de pilotaj. Sunt atât de multe variabile, încât, dacă ai toate aceste aspecte pe aceeași lungime de undă, ești rapid. Iar dacă există un singur factor care nu este în concordanță cu celelalte, poți arăta deplorabil pe pistă”.

În ciuda incapacității de a produce o mașină constantă, Wolff a subliniat aspectele pozitive ale câștigării mai multor curse și modul în care acestea pot fi folosite ca un etalon pentru a orienta cursul dezvoltării monopostului, în ultimele 6 curse ale sezonului 2024.

„Fiecare sesiune de antrenamente este, într-un fel, interesantă, pentru că suntem capabili să ne raportăm la victoriile pe care le-am obținut în acest an.”

„Putem vedea ce este diferit pe mașină, ce este diferit pe pistă, ce s-a întâmplat cu pneurile și toate acestea. Nu este ca și cum nu am ști că această mașină are ritm. Este o mașină care câștigă curse”.

În același timp, Wolff și-a exprimat rezervele cu privire la faptul că Mercedes a început să înțeleagă cu exactitate regulamentul actual. Deși a recunoscut că Mercedes și-a îndeplinit obiectivul minim de a câștiga o cursă în acest an, el a descris evoluția lor generală ca fiind una sub așteptări, având în vedere diferența masivă față de McLaren și poziția dezamăgitoare în lupta pentru titlul constructorilor.

„Obiectivul pe care ni l-am propus în fiecare an este să câștigăm curse. Am câștigat trei, iar două au fost pe merit.

„Se poate spune că, din acest punct de vedere, ne-am îndeplinit anumite așteptări. Dar dacă te uiți la întregul sezon, nu ne aflăm într-o poziție ideală.

„Este extrem de strâns acum, între patru echipe, ceea ce înseamnă opt monoposturi. Și, din păcate, din cauza lipsei de performanță, a DNF-urilor, diferența față de echipa fruntașă este prea mare. Așa că ne aflăm într-o poziție în campionatul constructorilor care nu este deloc satisfăcătoare.”

76 Vizualizări articol

Sterian Alin Cristian

Pasionat de motorsport, grafică și fotografie, Alin este omul de la care a plecat ideea acestui site, și unul din fondatorii proiectului „Apex Motorsport News".

Related Posts

Prima experiență a lui Hamilton cu Ferrari va avea loc într-un fost monopost de Formula 1.

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:Prima apariție a lui Lewis Hamilton pentru Ferrari în Formula 1 pare să fie programată la începutul anului viitor, într-un fost monopost, după ce participarea la testul de după…

Citește articolul

13 noiembrie 1994 – Ziua în care Michael Schumacher a scris o pagină importantă de istorie a carierei sale

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:În această zi, 13 noiembrie 2024, ne întoarcem la ziua în care marele pilot german a devenit pentru prima dată campion mondial în Formula 1. Astăzi se împlinesc 30…

Citește articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *