Formula 1 va crește performanțele aerodinamice ale monoposturilor din 2026

Distribuie articolul:

Așa cum era de așteptat, Formula 1 și FIA au confirmat o serie de modificări ale regulamentului tehnic pentru sezonul 2026 al Formulei 1, inclusiv creșterea performanțelor aerodinamice ale monoposturilor.

În iunie, Federația Internațională a Automobilismului a dezvăluit mult așteptatele reglementări tehnice care vor defini F1 începând din 2026.

Mașinile din 2026 vor fi cu 30 kg mai ușoare decât mașinile F1 din generația actuală, ceea ce ar trebui să îmbunătățească eficiența și manevrabilitatea. Sportul va introduce aerodinamica activă pentru a se potrivi cerințelor de gestionare a energiei ale noilor unități de putere. Noile mașini vor funcționa cu un combustibil 100% sustenabil.

Unitățile de propulsie vor fi complet reproiectate, cu o putere a bateriei cu aproape 300% mai mare și o împărțire uniformă între combustia internă și energia electrică.

Săptămâna aceasta a avut loc ultima reuniune a Comisiei F1, prezidată de directorul FIA pentru monoposturi, Nikolas Tombazis, și de președintele și directorul executiv al Formulei 1, Stefano Domenicali.

Principalul obiectiv al reuniunii a fost acela de a discuta calendarul și structura Regulamentului 2026, acoperind aspecte tehnice, sportive și financiare.

The Sport a confirmat că „în urma discuțiilor din timpul recentelor întâlniri ale Comitetului consultativ tehnic și a discuțiilor în curs cu echipele de Formula 1, o serie de amendamente în domeniile performanței, aerodinamicii și siguranței au fost incluse în regulamentul care va debuta în 2026.”

Modificările implică o creștere a performanțelor aerodinamice ale mașinilor „în urma unei colaborări extinse între echipe și FIA.”

În plus, Regulamentul Sportiv 2026 a fost, de asemenea, revizuit în mod semnificativ, cu scopul de a simplifica structura sa.

S-a convenit, de asemenea, că programul de teste pre-sezon 2026 va include trei teste de trei zile, sportul confirmând că testele de iarnă neobișnuit de lungi au fost adăugate la program din cauza provocărilor care se așteaptă să apară din cauza noului regulament privind unitățile de putere.

Toate modificările propuse fac obiectul aprobării de către Consiliul Mondial al Sportului Motor, care se va pronunța asupra acestora la următoarea sa reuniune care va avea loc pe 17 octombrie.

113 Vizualizări articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *