Max Verstappen, triplu campion mondial de Formula 1, afirmă că este mai interesat de redresarea echipei Red Bull decât de explorarea eventualelor opțiuni pe care le-ar putea avea pe piața piloților în 2026. Deși contractul său cu Red Bull, valabil până în 2028, include clauze de ieșire, speculațiile privind viitorul său au fost alimentate de tensiunile interne din echipă și de plecarea mai multor membri-cheie ai staff-ului tehnic de la Milton Keynes.

Cu toate că Mercedes, prin Toto Wolff, l-a curtat pe Verstappen în momentele în care Red Bull a întâmpinat dificultăți, echipa germană și-a asigurat recent viitorul cu tânărul talent Andrea Kimi Antonelli. În ciuda acestei mutări, Verstappen a lăsat să se înțeleagă, într-un interviu exclusiv de presă, că va avea opțiuni de schimbare a echipei în 2026. Cu toate acestea, a subliniat că prioritatea sa imediată este de a ajuta Red Bull să-și recupereze competitivitatea. Când a fost întrebat dacă se bucură de faptul că va avea opțiuni pentru viitorul său, Verstappen a răspuns: „Da, desigur, știu că este posibil, dar nu mă gândesc prea mult la asta acum. În momentul de față am destule lucruri la care să mă concentrez, lucruri pe care vrem să le facem mai bine. Vom vedea ce se va întâmpla în viitor, dar în prezent nu mă gândesc prea mult la asta. Dacă nu se va întâmpla, nu va fi ceva care să îmi schimbe viața.”

De asemenea, Aston Martin ar putea fi interesată de Verstappen, având în vedere că echipa britanică a atras deja mai mulți membri importanți de la Red Bull, precum Rob Marshall, Adrian Newey și Will Courtenay. În acest context, Red Bull este conștientă de faptul că, pentru a-l păstra pe Verstappen până la finalul contractului, trebuie să-i ofere un monopost competitiv.Helmut Marko, consilierul echipei Red Bull, a confirmat acest aspect pentru publicația germană RTL/ntv: „Cei mai importanți piloți au clauze de ieșire în contract, legate de performanță, iar Max nu face excepție. Dacă nu îi putem oferi o mașină competitivă, atunci cu siguranță va reflecta asupra opțiunilor sale.”

Un alt factor important îl constituie introducerea noilor reglementări tehnice din 2026, care vor schimba complet designul mașinilor și unitățile de putere. Aceste schimbări ar putea influența echilibrul competitiv din Formula 1, iar Red Bull va trebui să răspundă la multe întrebări, având în vedere că urmează să-și construiască propriile motoare, cu suport din partea Ford, după ce Honda va deveni partenerul de uzină al echipei Aston Martin.Cu toate acestea, Verstappen nu crede că Red Bull este într-o situație mai incertă decât rivalii săi. „Desigur, este un semn de întrebare, dar asta se poate spune despre toată lumea. Este o mașină și un motor complet noi. Este un semn de întrebare pentru toți, chiar și pentru cei care cred că sunt în cea mai bună poziție acum. Întotdeauna există întrebarea dacă ai făcut o treabă atât de bună încât să rămână așa până începe sezonul din 2026”, a adăugat pilotul olandez.

Deși Max Verstappen are multiple opțiuni pentru 2026, principalul său obiectiv rămâne să contribuie la redresarea performanțelor echipei Red Bull și să se asigure că echipa va rămâne în fruntea ierarhiei mondiale, indiferent de provocările care vor apărea odată cu noile reglementări.

By Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *