Charles Leclerc explică problemele întâmpinate pe circuitele cu aderență scăzută după calificările din Mexic

Distribuie articolul:

Charles Leclerc, pilotul echipei Ferrari, a avut dificultăți în calificările pentru Marele Premiu al Mexicului, o etapă de Formula 1 desfășurată pe un circuit recunoscut pentru aderența scăzută. În ciuda eforturilor sale, monegascul nu a reușit să-l egaleze pe coechipierul său Carlos Sainz, care a obținut pole-position-ul, Leclerc clasându-se doar pe locul patru.

Leclerc a explicat că aceste calificări au evidențiat o slăbiciune pe care o are pe circuitele cu aderență redusă, unde controlul mașinii devine o provocare. Pilotul Ferrari a întâmpinat dificultăți încă de la virajul 10, unde a pierdut aderența în timpul unui tur de viteză, o situație care l-a obligat să ia măsuri rapide pentru a evita un derapaj. Acesta a admis că rezultatul a fost dezamăgitor, dar nu neașteptat, întrucât simțea încă de la sesiunile de antrenament că îi lipsește controlul optim al mașinii.

„Sunt dezamăgit, dar nu surprins. Am avut probleme de la FP2 cu mașina și nu mă simțeam confortabil,” a declarat Leclerc. „În Q3, turul era promițător până la virajul 10, unde am pierdut controlul mașinii, dar a trebuit să-mi asum riscuri pentru a-l ajunge pe Carlos. Poziția a patra nu este rea, dar cu siguranță putea fi mai bine.” Leclerc a menționat că stilul său de condus, unul foarte agresiv în calificări, poate fi o provocare pe circuitele cu aderență scăzută, cum ar fi cel de la Monza sau cel din Mexic. Pe aceste piste, aderența limitată impune un control mai prudent, iar o abordare mai rezervată ar putea fi mai benefică pentru evitarea alunecărilor nedorite.

Cu toate acestea, Leclerc rămâne optimist în ceea ce privește cursa de duminică, având în vedere performanțele bune din simulările de cursă din antrenamente.„Problema mea aici este lipsa de aderență și de feeling. Uneori îmi place echilibrul mașinii, dar aici nu a fost cazul. În calificări, am tendința să forțez destul de mult, dar pe circuitele cu aderență scăzută trebuie să fiu mai precaut. Singurul lucru care îmi dă încredere este faptul că am fost rapid în simulările de cursă, deci sper să am un parcurs bun, chiar dacă plec de pe locul patru.”

De asemenea, Leclerc a afirmat că poate ar fi fost mai avantajat dacă nu ar fi renunțat la sesiunea de FP1, cedând mașina tânărului pilot Oliver Bearman. Totuși, el a recunoscut că este greu de anticipat dacă acest lucru l-ar fi ajutat în mod semnificativ, având în vedere dificultățile întâmpinate pe tot parcursul weekendului. „Pe un weekend complicat ca acesta, aș fi preferat să am sesiunea de FP1, dar nu putem ști în avans cum vor decurge lucrurile,” a conchis Leclerc.

Așteptările lui Charles Leclerc pentru cursă rămân pozitive, însă recunoaște că poziția de start din a doua linie îi va face misiunea mai dificilă. Rămâne de văzut dacă își va putea valorifica ritmul în cursă și dacă abordarea mai prudentă în calificările viitoare va aduce rezultate mai bune pe circuitele de acest tip.

103 Vizualizări articol

Maria Roxana

Related Posts

13 noiembrie 1994 – Ziua în care Michael Schumacher a scris o pagină importantă de istorie a carierei sale

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:În această zi, 13 noiembrie 2024, ne întoarcem la ziua în care marele pilot german a devenit pentru prima dată campion mondial în Formula 1. Astăzi se împlinesc 30…

Citește articolul

Franco Colapinto: Tânărul fenomen argentinian din Formula 1 și viitorul său incert

Distribuie articolul:

Distribuie articolul:Franco Colapinto a intrat în atenția fanilor și specialiștilor din Formula 1 după ce a devenit înlocuitorul surpriză al lui Logan Sargeant la echipa Williams. Tânărul de 21 de…

Citește articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *