În timpul sesiunii de calificări pentru Marele Premiu al Mexicului 2024, o problemă tehnică a furnizorului de anvelope, Pirelli, a dus la confuzii semnificative pe ecranele de afișaj și grafica transmisiei. O defecțiune a serverului a împiedicat compania să furnizeze datele necesare, lăsând astfel echipele și fanii în întuneric cu privire la tipurile de anvelope utilizate de piloți.

Problema a devenit evidentă încă din prima parte a calificărilor (Q1), când piloții echipei McLaren au ieșit pe circuit echipați cu anvelope medii, la fel ca rivalii de la Ferrari. Cu toate acestea, grafica oficială continua să indice că aceștia foloseau anvelope soft. Mai târziu, s-au înregistrat și alte erori legate de afisarea anvelopelor noi sau uzate, informații esențiale pentru calificări, când piloții încearcă să păstreze anvelopele noi pentru fazele critice ale sesiunii.

Mario Isola, responsabilul departamentului de motorsport al Pirelli, a explicat că problema a fost cauzată de un „crash al sistemului”, care a împiedicat transmiterea datelor în timp real. „Practic, sistemul nu funcționa. Nu am primit datele de la tableta folosită pentru a înregistra anvelopele cu care piloții ies din garaj, așa că nu aveam datele pe server și nu le-am putut comunica celor de la F1”, a declarat Isola,

Isola a subliniat că o astfel de eroare este extrem de rară și că, deși sistemul folosește Wi-Fi și alte rețele furnizate de alte companii, echipa sa va investiga pentru a preveni o repetare a situației, atât în cursa de duminică, cât și la alte evenimente.

În ceea ce privește strategia de cursă, Pirelli preconizează că majoritatea echipelor vor opta pentru o strategie cu o singură oprire, începând pe anvelope medii și terminând pe cele dure. Cu toate acestea, există posibilitatea ca unii piloți să încerce o strategie alternativă, pornind cu anvelope dure pentru a profita de o eventuală intervenție a Safety Car-ului în finalul cursei. În această situație, anvelopele soft ar putea oferi avantajul aderenței sporite, mai ales în contextul unei reluări de cursă pe final, când nu sunt supuse uzurii rapide din primele tururi cu rezervoarele pline.

Astfel, problema tehnică întâmpinată de Pirelli ridică noi provocări pentru echipe și pentru F1, dar promite și o cursă interesantă în Mexic, unde strategiile de anvelope vor juca un rol crucial.

By Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *