Jacopo Hosciuc – carieră, pilotaj, echipe și importanța sponsorilor în motorsport

Distribuie articolul:

Salutare, dragii pasionați ai sportului cu motor! Acest articol este unul de tip interviu, în care vom afla părerile piloților legate de cariera lor: atât din punct de vedere al succesului pe care îl au alături de echipe, cât și importanța partenerilor care ajută la construirea carierei unui tânăr pilot. În acest sens, Jacopo Hosciuc este unul din principalii exponenții ai motorsportului românesc.

Jacopo Hosciuc, un tânăr român care locuiește în Italia, decide să participe cu steagul României Mulți ar spune că asta este o greșeală. Însă, Jacopo a decis să ne reprezinte țara, fiind un exemplu pentru generațiile următoare de piloți români.

În continuare, veți citi întrebările adresate de noi și răspunsurile lui:

  • 1. Cum a fost experiența la MotoRC, să participi la două clase diferite anul acesta?

„A fost foarte fain. M-am distrat foarte mult la clasa S600, pe o motocicletă pe care o cunoșteam. Am îmbunătățit recordul cu o secundă și jumătate. Am fost foarte fericit, motocicleta care mi s-a pus la dispoziție a fost pe calapodul meu, eu având un 1.89 și fiind foarte înalt. Motocicleta celor de la Honda România Team BMR a fost foarte bună.”

  • 2. Ai realizat două hattrick-uri anul acesta în MotoRC (unul la 600 și unul la 1000) formate din pole position, victorie sâmbătă în cursa de calificare și victorie la clasă (pe lângă recordurile la clase). Ce sentiment te-a încercat în acel moment?

„Da, atunci am fost foarte bucuros. Nu credeam că o să mă înțeleg atât de bine cu motocicleta, la MotoRC. Am doborât cu jumătate de secundă recordul lui Tamburini. Am fost foarte fericit, am avut o relație foarte bună și cu echipa.”

  • 3. Ai lucrat cu trei echipe românești în MotoRC (IQ Motorsport – Stock 300 (acum se numește S300), Chronos Racing Team – S600 și Team BMR la S1000). Cum a fost să lucrezi cu echipele românești și cum pregătesc ei o etapă?

”Prima oară am fost cu cei de la IQ Motorsport, la clasa S300. A fost prima dată când am concurat pe versiunea integrală a circuitului de la MotorPark. Până atunci, am concurat doar pe versiunea scurtă a circuitului. Băieții de la Chronos Racing, Adi și Florin, sunt foarte buni, foarte deștepți și sunt și prieteni mei. Am lucrat foarte bine cu ei, am îmbunătățit recordul pistei la S600 și vreau să le mulțumesc. Am lucrat foarte bine și cu băieții de la Team BMR. Foarte serioși, ei m-au ajutat cu motorul din toate punctele de vedere.”

  • 4. Care a fost cel mai greu adversar al tău la MotoRC și la cele internaționale?

„În MotoRC, Jan Mohr. In pilot foarte bun, cu multă experiență. Acum concurează în Germania, are performanțe foarte bune și acolo. La nivel internațional, nu am avut încă un adversar. Am concurat în mijlocul plutonului, nu am avut posibilitatea să ne luptăm pentru primele poziții.”

  • 5.Când a început lumea din Romania să te cunoască în detaliu?

„Cred că atunci când am participat la Northern Talent Cup, în 2021, atunci românii au început să mă cunoască în detaliu. Plus, participând și la interviurile oferite de Pro TV și Digi Sport, lumea a început să știe în detaliu cine sunt.”

  • 6.Care sunt diferențele între competițiile europene și cele din România?

„Da, diferența este foarte mare. Toți piloții sunt foarte buni la Europeanul de Moto2. Ei nu iau bani, această competiție este un loc foarte bun de învățare. La clasa S1000 sunt mulți oamenii care concurează doar din pasiune, ei având și alte preocupări. Mulți vin pentru a se distra.”

  • 7.Tu ai participat la competiții monomarcă atât în Europa, cât și la MotoRC. Crezi că sunt bune aceste serii monomarcă la debutul în Motorsport?

„Campionatele monomarcă sunt foarte bune, acolo se poate vedea cum pilotul face diferența. Motocicletele sunt egale ca performanță, sunt aceleași gume. Contează doar aportul pilotului.”

  • 8.Care sunt diferențele între pregătirea unei etape de către echipele internaționale și cele românești?

„Nu sunt foarte multe diferențe. În campionatul european, sunt oameni care au echipe și în motomondial, Au bugetul necesar să își poată permite orice: de la sesiuni de antrenamente, la acoperirea daunelor provocate de căzături. Este foarte multă seriozitate. Am găsit seriozitate și la MotoRC, la Team BMR. Am colaborat foarte bine cu ei.”

  • 9. De la momentul 2021 când ai venit la MotoRC până la revenirea ta în acest an, tu ce schimbări ai văzut? Mă refer la piloți, motoare, pregătire și altele.

”Sunt experiențe diferite (la clasele S300 și S600). Mereu am vrut să arăt că pot, că reușesc să fiu în top.”

  • 10.Care sunt planurile pe anul 2025?

„Pentru 2025 nu avem nimic semnat, mi-ar plăcea să mai fac un sezon în europeanul de Moto2.”

  • 11. Îți dorești în competițiile internaționale să participi alături de o echipă românească? Dacă da, care ar fii? Întrebarea este valabilă și pentru o echipă internațională.

„Mi-ar plăcea să concurez cu Boscoscuro. Sunt o echipă foarte bună. I-a făcut campioni pe Montella și Aldeguer. La MotoRC, mi-ar plăcea să concurez cu Team BMR.”

  • 12. Cât de mare nevoia este să ai sponsori în competițiile moto internaționale? Și de ce crezi că în România sponsori nu vin ca la alte sporturi?

„Sponsorii sunt importanții în proporție de 99%. E foarte greu să concurezi dacă nu ai buget, chiar dacă ești talentat. Eu nu am avut oportunitatea cam niciodată să concurez pentru o echipă de top, la europeanul de Moto2. Motociclismul nu are o vizibiliate foarte mare în România, nu este ca fotbalul. David Popovici, când a câștigat aurul, lumea a început să vorbească despre el. Trebuie să câștigăm și noi ceva la Moto2, să devenim faimoși și să atragem sponsorii.”

Echipa Apex Motorsport News îi urează mult succes lui Jacopo Hosciuc! Site-ul nostru va prezenta parcursul lui Jacopo și în sezonul 2025!

78 Vizualizări articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *