You are currently viewing Se încing spiritele ! Debutează anul acesta full-time în Formula 1 dar ar putea fi înlocuit chiar și după Miami

Se încing spiritele ! Debutează anul acesta full-time în Formula 1 dar ar putea fi înlocuit chiar și după Miami

Un pilot pe grila actuală a Formulei 1 a fost avertizat că ar putea avea doar șase curse la dispoziție pentru a-și asigura locul pentru restul sezonului. Patru debutanți își vor face debutul full-time în 2025, Jack Doohan, Kimi Antonelli, Gabriel Bortoleto și Isack Hadjar înlocuind piloți mai experimentați, Ollie Bearman venind la Haas după ce a depășit limita de două curse pentru debutanți în sezonul trecut.

Sursă Foto – IMAGO

Australianul Doohan a fost pilotul de rezervă al echipei în 2023, iar munca sa în spatele scenei la Alpine a fost suficientă pentru a-i asigura un loc cu normă întreagă pentru acest sezon. Doohan și-a făcut debutul oficial într-un întreg weekend cu echipa Alpine la Marele Premiu de la Abu Dhabi din 2024, unde a terminat pe locul 15 în cursa în care echipa sa a ocupat locul al șaselea în campionatul constructorilor după un an turbulent.

Sezonul 2025 al Formulei 1 începe peste 2 luni – dar deja primul „transfer” este deja discutat, Jack Doohan și Franco Colapinto fiind „jucătorii” din centrul acestei discuții, în timp ce Flavio Briatore și Alpine F1 continuă să facă titluri de pagină principală.

Sursă Foto – BWT Alpine Formula 1 Team – Social Media

Va fi Doohan dat afară după Miami?

Cu toate acestea, presiunea este deja pe tânărul pilot australia pentru a performa în 2025, după ce s-a anunțat recent că starul Williams Franco Colapinto a fost numit pilot de rezervă la Alpine.

Pilotul argentinian a impresionat la debutul său de la sfârșitul anului 2024, dar nu a reușit să obțină un loc full–time pe grila de start pentru acest sezon.

Acum se înțelege că, dacă Doohan nu reușește să performeze la Alpine, Colapinto va fi adus ca înlocuitor la jumătatea sezonului.

Sursă Foto – IMAGO/

Potrivit jurnalistei Sheonna Mountford, dar și, mai ales, fotografului din paddock-ul F1, Kym Illman, Doohan a primit un termen limită de performanță și se vorbește despre înlocuirea australianului după doar șase curse din sezonul 2025.

„Am înțeles din diverse rapoarte că contractul său este doar pentru șase curse, dar unde ne pune asta în sezon? Ei bine, a șasea cursă este Miami, ar putea fi aceasta ultima cursă a lui Jack?” a spus Illman prin intermediul canalului său de YouTube.

„Ei bine, cu siguranță Jack este pilotul principa, el este cel din monopost, dacă se descurcă bine, asta va însemna că Franco Colapinto nu va avea nicio șansă”.

Pilotul din Queensland a avut o carieră solidă de junior. După ce s-a aflat în vizorul Red Bull, el a făcut trecerea la academia Alpine înainte de primul său sezon în F2, în urmă cu trei ani.

Doohan a terminat pe locul al doilea în clasamentul general în sezonul 2021 al F3. După ce nu a punctat în Bahrain și Baku, australianul a avut o recuperare impresionantă în a doua parte a sezonului de Formula 2 pentru a termina pe locul 3 în 2023, în cele din urmă, la doar 35 de puncte distanță de campionul Theo Pourchaire.

Contractul lui Franco Colapinto cu Alpine este deja văzut ca o amenințare directă la adresa lui Jack Doohan

Există un detaliu crucial cu privire la mutarea lui Franco Colapinto la Alpine – și anume că descrierea postului de la Enstone probabil nu corespunde cu postul pe care el și managerul său și l-au dorit cu adevărat.

Sursă Foto – Motorsport Week

„Dacă Franco nu se află într-un cockpit de curse anul viitor, avem o mașină istorică, o mașină veche de doi ani”, a declarat fostul șef al lui Colapinto, James Vowles, la o conferință de presă din Qatar.

„O va pilota mult pentru a se adapta. Am făcut asta într-o „viață anterioară” cu Esteban (Ocon la Mercedes; n.r.) când și-a luat un an liber. Esteban este aici și astăzi și este încă un pilot puternic. Există lucruri pe care le putem face eficient pentru a-i menține forța”.

Sursă Foto – F1I

Prin urmare, nu poate exista decât o singură explicație logică. Colapinto și tabăra sa trebuie să fie încrezători că va avea mai multe șanse de a pilota într-un grand prix mai repede la Alpine în viitorul apropiat decât la Williams. Și acest lucru este susținut de declarațiile lui Vowles, care au fost redate presei prin intermediul departamentului de comunicare al echipei în ziua anunțului.

„Credem că acest acord cu Alpine este cea mai bună șansă pentru Franco de a-și asigura un cockpit de curse în 2025 sau 2026”, a fost citat el.

Sursă Foto – F1 Oversteer

Și acesta este un indiciu bun. Argentinianul, care a impresionat ca înlocuitor al lui Logan Sargeant, are o șansă reală de a pilota în curse de Formula 1 alături de Alpine în viitorul apropiat. Și nu trebuie să fii un geniu pentru a-ți da seama despre cine va fi înlocuit: Jack Doohan. Desigur, există două moduri de a privi lucrurile. Punctul de vedere cinic – cel mai răspândit în Formula 1 – este că „soarta australianului este ca și decisă”. Zvonul larg răspândit în paddock în timpul ultimelor curse din 2024 a fost că Doohan va avea garantat doar un număr limitat de curse în cadrul contractului cu Alpine.

Doohan a sosit într-o perioadă de tranziție majoră

„Singurul lucru care este sigur este moartea”, a declarat Briatore ziarului francez Le Parisien în decembrie. „Vom începe anul cu Pierre și Jack, pot garanta asta. Apoi vom vedea pe măsură ce sezonul progresează. Trebuie să pun echipa în poziția de a obține rezultate. Iar pilotul este cel care trebuie să pună în aplicare munca a aproape 1.000 de oameni din spatele său.”

„Fiecare lucrează doar pentru două persoane. Dacă unul dintre piloți nu face progrese, nu produce rezultate, atunci îl înlocuiesc. Nu poți fi emoțional în Formula 1”.

Sursă Foto – IMAGO

Dar un lucru este sigur, și anume că noii șefi Alpine sunt cel puțin consecvenți în abordarea lor. Ei fac doar ceea ce este util pentru echipă, fără să se preocupe prea mult de optică.

Cu toate acestea, creșterea presiunii asupra lui Doohan nu echivalează cu închiderea propriei fabrici de motoare din Viry-Chatillon.

S-ar putea deplânge semnificația istorică a acestei decizii. S-ar putea spune că Renault se joacă cu propria sa istorie. Și s-ar putea spune că nu este abordarea corectă pentru un producător să folosească motoarele clienților. Și cu siguranță ar fi corect să se spună că acest lucru subliniază lipsa de ambiție a Renault în Formula 1.

Dar este acest lucru explicabil? Categoric, da. Simplu, de fapt. E matematică simplă. Dacă poți cumpăra o unitate de propulsie aparent competitivă pentru 15 milioane de lire sterline pe an, nu vrei să cheltuiești de cinci ori mai mult pentru a-ți dezvolta propria unitate unde nu există nicio garanție că va fi la fel de competitivă.

Afacerea clientului nu arată bine, mai ales pentru o presupusă echipă de lucru. Dar economisește o mulțime de bani.

Și asta a fost practic povestea de la sosirea lui Briatore: regimului de la Alpine nu-i pasă cum sunt percepute deciziile, atâta timp cât beneficiile sunt evidente.

Sursă Foto – Alpine Website

Există ceva la noua conducere a Alpine care o diferențiază de cele anterioare: nu există ipocrizie. Nu există planuri pentru anul X și nu există anunțuri nefondate despre un număr de curse care să separe echipa de succesul viitor.

Oakes a declarat într-un interviu pentru Autosport:

„Nu există niciun masterplan. Nu există, așa cum am spus anterior, 100 de curse sau ceva de genul ăsta. Trebuie doar să devenim mai buni. Trebuie să fim o echipă care funcționează bine. Și cred că trebuie doar să ne concentrăm pe noi înșine. Și, în ciuda tuturor zgomotelor legate de unitatea de putere și a discuțiilor despre vânzarea ei și a tuturor prostiilor, cred că oamenii au văzut deja că asta nu ne va deranja. Vom trece peste acest lucru.”

Fie că îi place sau nu, Briatore a dat echipei Alpine de Formula 1 un plan clar, probabil pentru prima dată în ultimii zece ani – să devină o organizație eficientă care să obțină cele mai bune rezultate posibile cu resursele sale. Formula 1 nu este numită degeaba o afacere dură. Dar este, de asemenea, orientată spre performanță. Deci, dacă ești Jack Doohan, viitorul este încă în mâinile tale. Trebuie doar să fii bun și rapid.

Sursă Thumbnail : MST

Sursă Interviuri și inspirație : Formel 1 Deutschland, GP Fans

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns