You are currently viewing Analiza celor 3 zile de teste din Bahrain

Analiza celor 3 zile de teste din Bahrain

Cele zece echipe din Formula 1 s-au întors după pauza de iarnă și nu oricum. După evenimentul F1 75, unde echipele au avut șansa să-și prezinte noile monoposturi într-un mod spectaculos, în perioada 26-28 februarie, piloții au ieșit cu monoposturile pe Circuitul Internațional din Bahrain pentru a le testa.

Haideți sa analizam puțin cele 3 zile de teste și ce echipe par a fi promițătoare în anul 2025:

Piloții au parcurs un total de 3,896 tururi în această sesiune de teste, pe o vreme ce i-a si avantajat, dar și ploaia și-a făcut prezenta simțită într-una din sesiuni. Din punct de vedere al tururilor făcute de fiecare echipă, Red Bull rămâne pe ultimul loc cu un total de 304 tururi. La polul opus, Mercedes este echipa cu cele mai multe tururi realizate, 458.

Numărul de tururi parcurse de fiecare echipă în fiecare zi

Sezonul 2025 se anunță cu o competiție strânsă între echipe

Deși nu ne putem da seama din primul parcurs al monoposturilor, experții si fanii au analizat intens fiecare parcurs al echipelor și au discutat cu echipele pentru a afla câteva informații „behind the scenes”. Au ajuns la concluzia ca acest sezon va fi unul din cele mai disputate sezoane pe care le-a văzut Formula 1.

Așa arată ritmul echipelor (în calificări și cursă):

McLaren se menține liderul în ceea ce privește ritmul (atât în calificări și în cursă). În schimb, inamicul lor principal este Ferrari, cu un timp foarte apropiat de echipa Papaya. Noul pilot al echipei Ferrari, Lewis Hamilton, s-a asigurat că va face „spectacol” împreună cu coechipierul său, Charles Leclerc. Deși sesiunea finala a lui Hamilton a fost prematur încheiată de o problema hidraulica, Ferrari va încerca să îi facă viața grea echipei McLaren.

Mercedes pare ca va duce o bătălie strânsă contra echipei Red Bull. Amândouă echipele și-au arătat potențialul în ultima zi de teste, cu primele două locuri ocupate de George Russell și Max Verstappen. Totuși, conform analizelor făcute de experții F1, cele 2 echipe nu au ritmul necesar pentru a depăși cele 2 echipe fruntașe.

Testele nu au fost atât de ușoare pe cât ne așteptam, deoarece mașina nu a răspuns întotdeauna așa cum ne-am dorit – dar, în general, evoluția a fost în direcția corectă.

Williams, surpriza neașteptată din clasament

Williams – o echipă ce a stat pe buzele tuturor în aceste zile. Și a rămas pe buzele curioșilor, deoarece Carlos a fost cel mai rapid pilot. Cel mai bun timp al său, 1.29.348 a fost realizat în a doua zi de teste.

Trebuie să analizam datele pentru câteva areale unde trebuie să ne concentrăm. Partea bună este că știm unde se află punctele noastre slabe.”

Echipa britanică se plasează pe locul 5 – patru locuri mai sus decât au terminat în campionatul echipelor de anul trecut. Williams va avea de purtat o bătălie la fel de strânsă cu echipele Alpine, Racing Bulls sau chiar Haas. Per total, Williams a avut o demonstrație excelentă in cele 3 zile petrecute în Bahrain.

Testarea airflow-ului este mai „interesantă”

Nu este ceva nou in F1 sa vedem mașinile „pătate” de un spray sau lichid fluorescent când vine vorba de teste. Acest „florescent flow-vis” ajuta inginerii să înțeleagă aerodinamica mașinii și să identifice zonele unde fluxul de aer nu este optim, permițându-le să facă ajustări pentru a îmbunătăți performanța.

Fanii s-au „amuzat” puțin când au văzut modul de testare al aerodinamicii monopostului McLaren. Inginerii au fost mulțumiți însă de rezultat.


Scene bizare in testele de la Bahrain

Momente total controversate s-au întâmplat in zilele de teste pe Circuitul Internațional din Bahrain. Un autobuz a intrat pe pistă şi a provocat întreruperea sesiunii de vineri.

Vehiculul se deplasa pe lângă zona virajului 10, fiind un potențial pericol pentru piloți. Din fericire, nimeni nu se afla în acea zonă, sesiunea a fost oprită preț de câteva minute întreruptă și piloții au putut să-și continue parcurgerea turelor în siguranță.


Un alt moment puțin hilar l-a pus in ipostaza pe Ollie Bearman. În timpul sesiunii de vineri, o bucată din capota motorului a căzut pe pistă. Mai mult, la o oră și jumătate de la începutul sesiunii de dimineață, a apărut și o problemă la sidepod-uri.

https://twitter.com/F1/status/1895387946997461449?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1895387946997461449%7Ctwgr%5Ef37f130cd59603fb194645fb22c6ae9944ed3c2d%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.formula1.com%2Fen%2Flatest%2Farticle%2Fback-to-the-drawing-board-bearman-explains-unusual-testing-incident-as-haas.5rmO8zh2fVfRNZ0UklVpf5

Sezonul 2025 va debuta in weekendul 14-16 martie, cu Marele Premiu al Australiei. Este pentru prima oara din 2019, când sezonul începe cu Circuitul Albert Park.

  • Calificări – 15 martie, ora 7:00
  • Cursă – 16 martie, ora 6:00

Ce părere aveți despre aceste 3 zile de teste?

Apex Motorsport News

Distribuie articolul:

Adina-Mihaela Pricochel

Hello, sunt Adina! Experiența mea vasta din sport m-a trimis către o noua provocare: Motorsport. Am început sa urmăresc din 2022 cu Marele Circuit din Ungaria si de atunci a început pasiunea pentru F1. Ulterior, am făcut cunoștință cu următoarele discipline (anduranță, raliuri) din dorința de a descoperi si mai multe despre aceasta clasa feroce Motorsport. Hobby-ul meu de a scrie m-a împins către provocarea de a învața si mai mult despre noi discipline si chiar lucruri noi din cursele pe care le urmăresc deja.

This Post Has One Comment

  1. Bulgarash

    Un articol foarte competent ! Din pacate nu am reusit sa vizionez aceste 3 zile de teste, insa vreau sa iti multumesc pentru articol. Felicitari !

Lasă un răspuns