După o victorie impresionantă în Marele Premiu al Olandei, Lando Norris a redus diferența față de liderul campionatului, Max Verstappen, la doar 70 de puncte, alimentând speranțele britanicului de a lupta pentru titlu. Cu toate acestea, Andrea Stella, directorul echipei McLaren, a evitat să confirme dacă Norris va deveni „numărul unu” în cadrul echipei, subliniind că orice decizie va fi luată pe baza „integrității și corectitudinii”.

Abordarea echilibrată a echipei McLaren

McLaren a operat până acum pe principiul tratamentului egal pentru ambii piloți, Lando Norris și Oscar Piastri având aceleași șanse de a concura. Însă, având în vedere performanțele lui Norris și șansa acestuia de a se lupta pentru campionat, au apărut întrebări cu privire la posibilitatea ca McLaren să îl favorizeze pe britanic în restul sezonului.

„Cred că, atunci când vine vorba de aceste discuții despre cine este numărul unu, nu cred că este o abordare bună în ceea ce privește cursele,” a declarat Stella înainte de cursa de la Zandvoort. „Pentru noi, preferăm să abordăm cursele cu corectitudine, integritate și să vedem ce rezultă din această abordare.”

Norris a luat acasă maximum 26 de puncte de la Zandvoort

Strategia echipei McLaren pentru ultimele etape ale sezonului

Cu nouă curse rămase până la finalul sezonului, Stella a subliniat că Norris trebuie să continue să performeze la un nivel foarte înalt pentru a-și menține șansele de a câștiga Campionatul Mondial. „Trebuie să rămâi rapid și competitiv, iar dacă îți câștigi meritele pe pistă, atunci vom evalua, mereu conduși de integritate și corectitudine,” a adăugat Stella. De asemenea, Stella a precizat că, în situații de decizie 50-50, echipa ar putea lua o direcție care să sprijine șansele lui Norris la titlu, însă toate deciziile vor fi luate în urma unor discuții prealabile cu Piastri. „Trebuie să fim cu toții de acord pentru că, în cele din urmă, urmărim și suntem în căutarea unui titlu mondial al piloților ca echipă,” a explicat Stella.

Stella nu a spus că nu va pune în aplicare ordinele echipei, dar a spus că totul va fi convenit în prealabil.

Provocări și strategii viitoare pentru McLaren

McLaren a demonstrat deja că este dispusă să implementeze ordine de echipă, așa cum s-a întâmplat în Ungaria, când au asigurat victoria lui Piastri printr-o strategie de pit stop preferențială. În prezent, Piastri se află pe locul patru în clasamentul piloților, la 46 de puncte în spatele coechipierului său și la 116 puncte de liderul Verstappen.Stella a subliniat că nu există un plan clar de a desemna un „număr unu” și că abordarea echipei va fi una mai articulată și flexibilă, adaptându-se la fiecare situație în parte. „Nu cred că se poate rezuma simplu la a alege un număr unu și a lucra în consecință,” a concluzionat Stella. „Aș prefera să menținem această abordare mai detaliată ca echipă și să luăm decizii de la caz la caz.”

Cu 258 de puncte încă disponibile în campionat din cele nouă Mari Premii și trei curse Sprint rămase, rămâne de văzut dacă McLaren va adopta o strategie clară în favoarea lui Norris sau va continua să promoveze o abordare echilibrată între cei doi piloți ai săi.

By Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *