Raport de la jumătatea sezonului: Kick Sauber – Pe măsură ce așteptarea pentru puncte continuă, pot schimbările din conducere să ajute echipa să progreseze?

Distribuie articolul:

Prima jumătate a sezonului 2024 nu a decurs așa cum și-ar fi dorit echipa Kick Sauber, fiind singura echipă care nu a reușit încă să obțină niciun punct. Totuși, pot micile semne de progres de pe circuit, alături de schimbările de conducere realizate înaintea preluării de către Audi, să se traducă într-o performanță mai bună în a doua jumătate a sezonului? Iată raportul lor de la jumătatea sezonului…

Cel mai bun rezultat

Zhou Guanyu – locul 11 în Bahrain

Zhou a obținut cel mai bun rezultat al echipei Kick Sauber din acest an, terminând pe locul 11 în Marele Premiu al Bahrainului, cursa de deschidere a sezonului

Dezamăgirea celor de la Kick Sauber a fost cu siguranță amplificată de faptul că nu au reușit să egaleze rezultatul obținut în cursa de deschidere a sezonului în Bahrain, grație lui Zhou Guanyu. Deși a pornit din poziția a 17-a pe grilă, pilotul chinez a câștigat poziții duminică și a încheiat cursa pe locul 11.Zhou a fost moderat optimist în privința ritmului mașinii C44, însă acest progres pare să fi stagnat pe măsură ce sezonul a avansat. Următorul cel mai bun rezultat al echipei a fost locul 13, obținut de Zhou în Spania și de Valtteri Bottas în Monaco și Canada.

Qualifying head-to-head

Bottas 13-1 Zhou

Bottas a avut performanțe mai bune în calificări față de coechipierul său în prima jumătate a sezonului, reușind să-l învingă pe Zhou în 13 din cele 14 sesiuni de calificări, cu excepția celei de la Silverstone.Bottas a ajuns în Q2 de șase ori și a avut o apariție în Q3 în China, unde a obținut cea mai bună poziție pe grilă a sezonului, locul 10. De cealaltă parte, Zhou a ajuns în Q2 o singură dată, în Spania.

Race head-to-head

Bottas 9-5 Zhou

Pe lângă calificări, Bottas l-a depășit pe Zhou și în curse, deși diferența nu a fost la fel de mare.Ambii piloți au avut parte de ghinion; după cea mai bună calificare a sa din China, Bottas a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme mecanice în ziua cursei, în timp ce Zhou a înregistrat abandonuri în Japonia și Belgia din cauza problemelor tehnice.Totuși, în cursele în care ambii piloți au trecut linia de sosire, Bottas a terminat în fața lui Zhou de mai multe ori, deși nu a reușit să egaleze cel mai bun rezultat al acestuia, locul 11 din Bahrain.

Cel mai bun moment

Marele Premiu al Chinei a adus câteva momente pozitive pentru Kick Sauber, atât pe circuit, cât și în afara acestuia, chiar dacă acestea nu s-au reflectat în rezultatele finale.După o luptă strânsă în cadrul echipei în Sprintul de sâmbătă, Zhou a ratat la limită obținerea unui punct, terminând pe locul 9, în timp ce Bottas a adus o rază de speranță prin prima sa apariție în Q3 din acest sezon.Momentul cel mai special a fost, însă, reacția emoționantă a lui Zhou la prima sa cursă de acasă, în fața fanilor chinezi. Singurul pilot chinez din Formula 1 de până acum a fost ovaționat în picioare de public când a trecut linia de sosire, lăsându-l copleșit de emoții după ce a ieșit din mașină.

Cel mai neplăcut moment

Problemele la boxe au fost o constantă în primele etape ale sezonului pentru Kick Sauber, adăugându-se la dificultățile echipei. În Bahrain, Bottas a avut parte de o oprire de 52 de secunde din cauza unui filet al roții defect, căzând pe locul 19.Incidente similare au avut loc în Arabia Saudită și Australia, unde Bottas a ratat potențialul de a obține puncte după ce oprirea sa a fost întârziată cu aproximativ 30 de secunde.Din fericire, echipa a reușit în cele din urmă să rezolve această problemă, însă seceta de puncte a continuat pe parcursul celor 14 curse disputate până acum în campionat.

Perspective pentru viitor

Pauza de vară le va oferi echipei o oportunitate de a reseta, în special având în vedere recentele schimbări de conducere care au avut loc înainte de tranziția echipei în cadrul Audi în 2026.Astfel, fostul șef de echipă de la Ferrari, Mattia Binotto, s-a alăturat companiei pe 1 august în calitate de Chief Operating și Chief Technical Officer, după plecările CEO-ului Andreas Seidl și ale executivului Audi, Oliver Hoffmann.De asemenea, s-a anunțat că Jonathan Wheatley va părăsi rolul său de director sportiv la Red Bull pentru a deveni șef de echipă la Audi F1 Team.Deși aceste schimbări vor avea un impact mai mare pe termen lung asupra echipei Kick Sauber, o prioritate imediată va fi obținerea primului punct în a doua jumătate a sezonului. Pentru a realiza acest lucru, Bottas a solicitat echipei să aducă mai multe upgrade-uri și să continue să construiască pe baza progresului realizat în ceea ce privește ritmul mașinii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *