F1 nu reprezintă doar ceea ce vedem pe circuit, ci și o multe alte lucruri (care se petrec în spatele ușilor închise). Factorul financiar este un aspect primordial în „Marele Circ”. Plafonarea bugetului a diminuat influența sponsorilor. Până la urmă, există o limită de buget în fiecare departament.
Cu toate acestea, există și excepții. Cei mai bine plătiți trei membri ai echipei, alături de piloți, nu sunt incluși în plafon.
Scuderia Ferrari este echipa care obține cei mai mulți bani în F1, datorită și faimosului bonus istoric de recompensare a echipei italiene.
În total, în 2024, Ferrari va încasa 208 milioane de dolari, în ciuda faptului că a terminat pe locul trei în Campionatul Mondial al Constructorilor. În plus, cifra de afaceri semnificativă a echipei este stimulată de acordurile cu diverși sponsori.
De câteva săptămâni încoace, au existat zvonuri despre un anunț important din partea Ferrari. Astăzi, Sport Business a relatat despre acordul echipei cu un nou sponsor principal.
Astfel, Hewlett-Packard va deveni sponsorul principal al Ferrari. Gigantul american din domeniul IT, cunoscut și sub numele de HP, va reveni în lumea F1.
Nu demult, compania americană a intrat în lumea fotbalului printr-un important acord semnat cu Real Madrid.
Aceste negocieri nu sunt strict legate de sosirea lui Lewis Hamilton, înțelegerea având loc cu mult înainte de anunțarea contractului lui Hamilton.
Anterior, Hewlett-Packard a fost sponsorul celor de la Williams, Renault și Sauber. În ultimii ani, compania americană a înregistrat schimbări importante. Aceasta s-a separat în două ramuri distincte: Hewlett-Packard (HP) și Hewlett Packard Enterprise (HPE).
HPE, în special, este prezentă în F1, având acorduri cu unele echipe, cum ar fi Mercedes și Sauber. Componenta economică a acordului nu poate fi subestimată. Acest acord este cel mai important pentru Ferrari după perioada Philip Morris, într-o F1 din ce în ce mai tehnologizată.
Cu toate acestea, acordul dintre HP și Ferrari are și o componentă tehnică importantă. Tehnologia companiei americane va fi pusă la dispoziția Scuderiei din Maranello. Amploarea acestui acord poate fi comparată cu cea a înțelegerii dintre Red Bull și Oracle, a cărei valoare este estimată la 100 de milioane de dolari pe an. Pe lângă această sumă financiară, Oracle are, de asemenea, un parteneriat important cu campioana în exercițiu, bazat pe analiză.
Dezvoltarea unității Power Unit de la Red Bull a fost ajutată de Oracle Cloud. Pregătirea piloților este, de asemenea, îmbunătățită de inteligența artificială.
Ferrari își continuă procesul de progresie, cu scopul de a reveni pe culmile motorsportului. Un acord de o asemenea anvergură va putea, cu siguranță, să dea un nou impuls ambițiilor celor de la Maranello.
Între timp, prezent la Sustainable Future Day, CEO-ul Ferrari, Benedetto Vigna, a făcut comentarii despre acest sezon și despre viitorul apropiat al echipei: „Fred Vasseur face o treabă bună, dar pentru a avea succes, trebuie să rămânem cu picioarele pe pământ și să ne amintim că viața este ca un circuit, deci nu este o linie dreaptă.”
Metafora este clară, CEO-ul referindu-se la obstacolele și momentele negative care pot fi întâlnite și înfruntate. „Trebuie să înțelegem mereu situația existentă, să învățăm, să ne adaptăm și să nu pierdem niciodată contactul cu realitatea pentru că altfel vom avea probleme”, a continuat CEO-ul importantului brand italian.
Începutul sezonului a fost cu siguranță pozitiv pentru Scuderia, dar obiectivul este continuarea rezultatelor bune. În acest sens, sosirea lui Lewis Hamilton va putea ajuta întreaga echipă să progrese, conform lui Vigna.
„Hamilton va aduce cu el ceea ce este scris în ADN-ul Ferrari și a fost reiterat de mai multe ori de Enzo Ferrari, fondatorul nostru. Dorința de a progresa continuu, un lucru fundamental dacă o echipă vrea să aibă succes.”
„Lewis ne va ajuta să schimbăm lucrurile”, a conchis managerul italian.