Comunicat de presă – Boboacă Ilie-Marius

Duminică trecută, circuitul ialomițean MotorPark de lângă Adâncata, a fost și de această dată gazdă unei etape din cadrul Romanian Retro Racing, eveniment spectaculos, ce adună sub umbrela sa adevărate  bijuterii pe patru roți.

Organizată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Retromobil România, a două rundă a cunoscutei competiții naționale, s-a desfășurat în sens invers, punând la încercare  rutină piloților obișnuiți ai circuitului. 

Structurată că de obicei în cele trei categorii – Regularitate pe Circuit, Street Sport și Viteză pe Circuit, a două etapă a întrecerii istorice, a aliniat la start și de această dată, pe lângă giuvaierele istorice  internaționale și un număr semnificativ de autoturisme tradiționale românești, marca Dacia.

Iar dacă la Regularitate am avut înscris doar un singur exemplar Dacia 1300, având o rudă franțuzească, un Renault 8 Gordini, drept companion, la categoria Street Sport au participat trei autoturisme Dacia 13xx, iar la Viteză pe Circuit, nu mai puțin de cinci modele 14xx, mășini pregătite pentru competiție.

Și pentru că paradă eleganței de la Regularitate a devenit aproape o obișnuință, iar întrecerea de la categoria Street Sport, o noutate,  show-ul și adrenalină oferite de participanții la Viteză pe Circuit, combinate cu fair play-ul și combativitatea, ne uimesc de fiecare dată. 

La Viteză pe Circuit, grupa “1”, Clasa Națională Dacia Revival, nou-revenitul Ciprian Ana, la volanul modelului roșu cu “ochelari”, are o prestație excelență, iar la finalul celor două manșe urcă pe prima  treaptă a podiumului de premiere. 

De altfel, mulțumit de rezultat, Ciprian ne-a relatat pe scurt prima  experiență din actualul sezon: „M-am reîntors cu plăcere în această competiție retro, pilotând aceeași mașină pusă la dispoziție de către  dl. Alexandrescu, căruia îi mulțumesc și pe această cale. Organizarea evenimentului a fost una bună, vremea a ținut cu noi, iar Dacia s-a comportat excelent.  Sunt bucuros de rezultatul obținut și abia  aștept să ne revedem.”

Tot la aceeași grupa/clasa, Mihai Garmacea și a să frumoasă Dacie de culoare galbenă, obțin poziția  secundă, el descriind în câteva cuvinte, această rundă: “Am avut parte de vreme bună și adrenalină la  maxim, pe circuitul de la Adâncata, la etapă cu numărul doi.  Eu și mașină am fost chinuiți puțin de  căldură, dar am reușit să terminăm fără evenimente neplăcute.  A fost interesant să parcurg circuitul în  sens invers, dar prefer sensul normal. Aștept etapă cu numărul trei, de la Transilvania Motor Ring”, și-a  încheiat relatarea, pilotul Daciei de culoarea gutuii.

Pentru etapă a două, seniorul bucureștean Mihai Alexandrescu, multiplu campion la Viteză în Coasta,  Viteză pe Circuit și Îndemânare Auto, schimbă materialul de concurs, evoluând de această dată, la bordul superbului model roșu de grupa “5”, demonstrându-ne încă o dată că experiență combinată cu pasiunea, fac casă bună.

Clasarea să pe locul întâi atât la grupa “5”, cât și la “Open”, ne arată că se poate face performanță și  că gentleman-driver, veteranul Alexandrescu acumulând un maximum de 65 de puncte la această rundă.

Laconic, în doar câteva cuvinte, el ne-a povestit filmul etapei: “M-am simțit excelent la această etapă, unde organizarea , dar și vremea au fost mai mult decât bune. Pentru mine rulatul pe circuit în sens invers nu a fost un impediment, m-am adaptat rapid și a fost o reală plăcere să pilotez o mașină  pregătită impecabil și de această dată, de către “vrăjitorii de la Cluj”, preparatorii Emil Nagy, Adi Popa și Olimpiu Daraban. De asemenea mulțumesc lui Adi Dobre pentru sprijinul acordat, dar și domnului Sălișteanu pentru rezolvarea problemei cu eșapamentul. Toate aceste lucruri, mi-au dat posibilitatea de a mă duela pe traseu, cu mașini mult mai puternice decât a mea, precum Alfa Romeo sau Opel.”

Mihai Pop împreună cu “Aura”, Dacia să de culoare aurie, reușește să urce pe treaptă a două a podiumului, atât la grupa “5”, cât și la “Open”, la finișul unui concurs disputat pe un traseu oarecum nou pentru el. 

De altfel, simpaticul daciot ne-a declarat la final: “Etapă a două din cadrul Romanian Retro Racing,  desfășurată pe circuitul de la Adâncata, a adus o provocare inedită, și anume concurarea în sens invers,  față de parcursul obișnuit. Pentru mine a fost prima experiență în această configurație, ceea ce a transformat fiecare tur de pistă, într-o adevărată redescoperire a traseului. Adaptarea la noul sens de rulare a fost o provocare interesantă, dar satisfăcătoare,  mai ales că am reușit să închei etapă, pe un onorabil loc doi. Circuitul inversat a pus accentul pe alte zone de frânare și traiectorii, iar fiecare viraj familiar a devenit o nouă provocare.”

Ultima poziție pe podium la grupa “5”, dar și la “Open”, a revenit pilotului Cosmin Ilie, care la volanul modelului de culoare albă, reușește  această performanță, luptându-se atât cu cei doi colegi de grupa, dar și cu mășînă și sensul antiorar al traseului.

Cu multă amabilitate, Cosmin ne-a vorbit concis: “ Mulțumesc organizatorilor pe această cale și sunt  extrem de fericit că mașina s-a comportat exemplar. De asemenea mulțumesc susținătorilor și  publicului de pe margine, care a fost prezent în număr mare. Sunt mulțumit că vremea a fost  excelență, iar eu am  reușit acest podium.”

Mai trebuie precizat că deși lansată  la finalul anului 2023, în categoria Street Sport și sprijinită de către  clubul sportiv Ami Racing, Cupa Ami, dedicată posesorilor de mașini Dacia, care se lupta la această  categorie, a fost întreruptă sezonul trecut odată cu întreruperea campionatului și va fi reluată odată cu  etapă a treia din actualul sezon.

Rezultate Clasa Națională Dacia Revival, Etapă a două –  grupa “1”:

1.      Ciprian Ana  65 pct.

2.      Mihail Garmacea  27 pct.

Rezultate Clasa Națională Dacia Revival, etapă a două – grupa “5”

1.      Mihai Alexandrescu  65 pct.

2.      Mihai Pop  51 pct.

3.      Cosmin Ilie  44 pct.

Rezultate Clasa Națională Dacia Revival, etapă a două – “Open”

1.      Mihai Alexandrescu 65 pct.

2.      Mihai Pop  51 pct.

3.      Cosmin Ilie  42 pct.

4.      Ciprian Ana  40 pct.

5.      Mihai Garmacea  17 pct.

În final  constatăm că după două etape disputate, Mihai Alexandrescu și Mihai Pop sunt în clasamentul general la egalitate , fiecare dintre ei  acumulând câte 116 puncte. 

Următoarea etapă a întrecerii retro, se va desfășura în Ardeal, pe superbul circuit Transilvania Motor Ring, în dată de 20 septembrie.

Foto credit: Boboaca Ilie-Marius

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *